|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۴۳

رئیس جمعیت هلال احمر:

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمعیت هلال احمر از ساخت درمانگاه ۶ طبقه ایران در کربلا و در نزدیک حرم حضرت عباس(ع) خبر داد و گفت: تا پایان سال آینده در بیشتر استان های کشور بالگرد هلال احمر مستقر می شود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، محمد فرهادی در جلسه دیدار اعضای شورای معاونان جمعیت هلال احمر با رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات مختلفی که از سوی جمعیت هلال احمر در عرصه های ملی و بین المللی صورت می پذیرد، اظهار داشت: هلال احمر در طول سالیان اخیر، فعالیت های مناسبی را در جهت تحقق اهداف عالی جمعیت در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات مختلفی که در عرصه های داخلی صورت می پذیرد، در طول سال های گذشته، عملیات های پیچیده و دشواری از سوی نیروهای جمعیت در پر مخاطره ترین نقاط جهان پوشش داده شده است.

فرهادی در ادامه به آخرین عملیات بین المللی جمعیت هلال احمر مبنی بر ارسال محموله امدادی به کشور حادثه دیده افغانستان اشاره و تصریح کرد: بر اساس گزارش های اعلامی بعد از حادثه رانش زمین در کشور افغانستان، ۳۰۰ نفر در این کشور جان باخته و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مفقود شدند.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت این کشور، خیلی زود هماهنگی های اولیه صورت گرفت و محموله بزرگ امدادی برای مردم حادثه دیده این کشور ارسال شد.
افزایش تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی در آینده نزدیک

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تولید محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی جمعیت هلال احمر، افزود: با توجه به نقش گسترده تولیدات هلال احمر در کاهش وابستگی دارویی به کشورهای دیگر، در نظر داریم در آینده نزدیک تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی را در جمعیت افزایش دهیم.

فرهادی همچنین از آغاز ساخت درمانگاه ۶ طبقه جمعیت در کربلا و در نزدیک حرم حضرت عباس(ع) خبر داد و گفت: این درمانگاه در زمین متعلق به جمعیت در دست ساخت قرار گرفته است و با توجه به استقبال هلال احمر عراق، به زودی ساخت یک بیمارستان نیز با مشارکت جمعیت هلال احمر این کشور در شهر کربلا آغاز می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در حال حاضر ۲۷ مرکز درمانی و بیمارستان فعال در ۲۲ کشور دارد که این مراکز عمدتاً در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین قرار گرفته است.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه تقویت ناوگان امداد هوایی یکی از مهمترین برنامه های جمعیت در سال جاری است، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم تا پایان سال آینده در بیشتر استان های کشور بالگرد هلال احمر مستقر باشد.

وی در پایان به قرار دادن طرح تحول جمعیت هلال احمر در دستور کار اشاره کرد و گفت: جمعیت در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار گرفته است اما با استفاده از این طرح می خواهیم تا در همه حوزه ها به نهایت مطلوب دست پیدا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار