|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۷۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با امضای نخستین قرارداد تجاری سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی نداشتن به تکنولوژی تولید آمونیاک در ایران شکسته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، عباس شعری مقدم در نشست اعطای لیسانس بومی سازی واحد تولید آمونیاک اظهار داشت: بدنه کارشناسی صنعت نسبت به استفاده از دانش بومی سازی شده داخلی مقاومت می کند و این ریسک را به سختی می پذیرد که استفاده از لایسنس ها و تکنولوژی های خارجی که سالها استفاده کرده است را با دانش داخلی جایگزین کنند.

وی افزود: این مسئله نیاز به وجود یک مدیریت ریسک پذیر و آگاه دارد که خوشبختانه در شرکت شیمیایی لاوان این دید وجود داشت و ما توانستیم نخستین قرارداد تجاری سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک را با این شرکت امضا کنیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه طرح های ما مدت هاست معطل خرید تکنولوژی است، گفت: طرح های آمونیاک ما که تاکنون به دلیل تحریم ها معطل تکنولوژی مانده اند، از این پس با تکنولوژی بومی سازی شده ایرانی می توانند فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: من به این اعتقاد ندارم که ما برای دستیابی به دانش باید از ابتدا به اختراع چرخ بپردازیم بلکه باید مثل ژاپن، دانش موجود جهان را گرفته و با ارتقای دانش موجود، آنرا متعلق به خود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با امضای نخستین قرارداد تجاری سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی نداشتن به تکنولوژی تولید آمونیاک در ایران شکسته شد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار