|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۰۲

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: مقامات مسئول کشورهای خارجی که برای مذاکره به اتاق ایران می آیند، تهران را شهری پیشرفته و زیبا می دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی در حاشیه مراسم صبحانه کاری شهردار تهران با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد تعامل سازنده میان شهرداری تهران و فعالان اقتصادی از جمله ضرورت ها به شمار می آید و بر همین اساس قرار بر این است که بین شهرداری تهران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، منشور همکاری تدوین و امضا شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بنا داریم تا همکاری مشترک را با شهرداری تهران گسترش دهیم، البته دیدگاه ما در این میان تنها مسائل اقتصادی نیست، بلکه هر یک از فعالان بخش خصوصی در کنار کار اقتصادی، مسئولیت های اجتماعی نیز به عهده دارند که به نظر می رسد باید بر روی این موضوع تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس موضوع ارایه خدمات سلامت به شهروندان و ایجاد شهرک های سلامت مطرح شد، ضمن اینکه موضوع بهینه سازی مصرف انرژی در شهر تهران نیز مورد توجه جدی شهردار تهران قرار گرفت.

به گفته شافعی، موضوع نظام توزیع مواد غذایی و امنیت غذایی در کلانشهر تهران نیز از جمله مسائل مورد گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود. ضمن اینکه مقرر شد تا شهرداری تهران از شرکت های دانش بنیان که تشکلی نیز تحت همین عنوان در اتاق بازرگانی ایران دارند، استفاده بیشتری نماید.

وی اظهار داشت: مهمانان خارجی در دیدارهایی که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دارند، عنوان می کنند که تصور درستی تا پیش از آمدن به ایران، از کلانشهر تهران نداشتند، اما پس از سپری کردن اوقات خود در تهران، اعلام می کردند که تهران شهری زیبا و پیشرفته است که این نظرات به شهردار تهران نیز منتقل شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار