|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۵۸

پایگاه اماراتی دِ نشنال گزارش داد

خبرگزاری تسنیم: پایگاه اماراتی دِ نشنال با اشاره به هدفگذاری جزیره کیش ایران برای جذب ۵ میلیون گردشگر طی دو سال آینده نوشت: این جزیره در بین کارگران آسیایی شاغل در امارات به جزیره ویزا شهرت دارد چرا که با سفر به آن مهر خروج از امارات را می گیرند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پایگاه اماراتی دِ نشنال طی گزارشی نوشت: جزیره کیش ایران قصد دارد مجددا خود را به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کند و تعداد کل گردشگرانی که عازم این جزیره می شوند را در طی دو سال به بیش از دو برابر افزایش داده و به ۵ میلیون نفر برساند.
این جزیره به عنوان یک گزینه ارزان قیمت برای کسانی که نیاز به ترک امارات به صورت موقت پس از تغییر شغل دارند و پذیرششان در شغل جدید به تاخیر افتاده، مشهور شده است.
بر اساس این گزارش دولت جدید ایران تمایل دارد صنعت گردشگری این کشور را که از تحریم های اقتصادی و کاهش تعداد گردشگران به شدت آسیب دیده است، مجددا احیا نماید.
منطقه آزادی که اداره کیش را بر عهده دارد، به دنبال متقاعد کردن شرکت های هوایی و هتل های زنجیره ای بین المللی برای حضور در این جزیره است. در این میان، انتظار کاهش تحریم ها که می تواند فعالیت هتل ها و شرکت های هوایی بین المللی را تسهیل کند نیز عاملی موثر بوده است.
هفته گذشته، جزیره کیش برای اولین بار در طی ۸ سال گذشته در نمایشگاه بازار سفر عربی در دبی شرکت کرد که نشان دهنده تغییر در سیاست های گردشگری ایران بود.
محب خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در این باره گفت: «ما امیدواریم که پس از پایان یافتن تحریم ها پروازهای بیشتری را به جزیره شاهد باشیم… از زمانی که این نمایشگاه شروع شده، ما شاهد ابراز علاقمندی تعدادی از گردانندگان هتل های بین المللی بوده ایم.»
به گفته خدایی، مسئولان جزیره، در حال معرفی کیش به عنوان مقصدی برای گردشگری سلامت و یک مقصد گردشگری جذاب برای خانواده های مسلمان هستند که دارای سواحل ویژه شنای بانوان است.
وی افزود، سفر دریایی بین جزیره کیش و دبی نیز احتمالا در اواخر تابستان امسال راه اندازی خواهد شد.
سفر به کیش، بر خلاف سایر نقاط ایران، نیازی به اخذ ویزا ندارد.
کیش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک مرکز خرید بدون عوارض گمرکی تبدیل شده است و در بین کارگران آسیایی شاغل در امارات به عنوان جزیره ویزا شهرت دارد. جزیره کیش یکی از ارزان ترین مقصد هایی است که کارگران می توانند با سفر به آن مهر خروج از امارات را در گذرنامه هایشان ثبت کنند تا بتوانند برای شروع کاری جدید مجددا به امارات بازگردند.
گروه روتانای ابوظبی قصد دارد اولین هتل بین المللی زنجیره ای باشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شعبه ایجاد می کند.
جان پوداراس، کارشناس امور توسعه هتل داری در این باره گفت: «بازار هتل ایران جذابیت های قابل توجهی برای شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی دارد.»
انتهای پیام / / ۴۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار