|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۵۹

مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد: با بازرسی های انجام شده در سال ۹۲، به حدود هزار واحد تولید و عرضه فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، تذکر و اخطار داده شد و پروانه کاربرد علامت استاندارد ۲۷۱ واحد متخلف ابطال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم بیات گفت: کارشناسان استاندارد از ۴۳ هزار و ۶۴۱ واحد تولیدی، خدماتی و عرضه کالا در استان، در سال گذشته بازدید کردند و از این میزان، ۳۵ هزار بازدید در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) و در ۱۶ شهرستان استان و ۲۲ منطقه شهر تهران انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: مطابق وظایف نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات این اداره کل، بازرسان و کارشناسان این اداره کل، موظف به کنترل، بازرسی، نمونه برداری و آزمون فرآورده های مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری در واحدهای تولید و عرضه این فرآورده ها هستند؛ که در این مدت معین، ۳۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد استان تهران، در جریان این بازرسی ها ۹۴۳ واحد صنفی را مکلف به مرجوع نمودن کالای بی کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران کرده و به آنها تذکر و اخطار داده شد تا از عرضه، فروش و انبار نمودن محصولات غیراستاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری کنند.

بیات ادامه داد: بازرسی های انجام شده به تفکیک، ۸۴۴ مورد آسانسور، ۳۶ مورد شهربازی، ۲۰۸ مورد اتوکلاو و ۳۳ هزار و ۹۵۸ مورد از واحدهای صنفی می باشند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازرسی های انجام شده، کالاهای غیراستاندارد توقیف و واحدهای متخلفی که رفع نقص نگردند، پروانه کاربرد علامت استانداردشان ابطال شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار