|
|
کدخبر: ۱۷۵۰۳۲

رئیس شورای مرکز تحقیقات آلومینیوم گفت: عدم توجه به مزیت های آلومینیوم و صنعت تولید آلومینیوم از عوامل توقف توسعه این صنعت در کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی صالحی با اشاره به اینکه برخی از دیدگاههای موجود در کشور اعتقاد زیادی به توسعه صنعت آلومینیوم ندارند، گفت: فلز آلومینیوم از جمله فلزات سبز و دوستدار محیط زیست است که افزایش سرانه مصرف آن نشان دهنده توسعه یافتگی است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد مصرف آلومینیوم در جهان مسیر رشد و توسعه را طی کرده و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد از تولیدات این فلز قابلیت بازیابی مجدد و ذخیره سازی انرژی را دارند.

صالحی در ادامه با عنوان اینکه برخی از مسئولان باید نگاه خود را نسبت به آلومینیوم اصلاح کنند، گفت: بعضا شاهد این تفکر هستیم که چون در داخل کشور معادن آلومینیوم زیادی وجود ندارد، سرمایه گذاری در این صنعت از ارزش افزوده بالایی برخوردار نبوده و نباید به این صنعت نگاه توسعه ای داشت و بهتر است به جای آلومینیوم صنایع فولادسازی را که ارزش افزوده بالایی دارند توسعه داد.

رئیس شورای مرکز تحقیقات آلومینیوم تاکید کرد: در مقابل این تفکر باید گفت کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از ذخایر بسیار ناچیز آلومینیوم برخوردار هستند اما هم اکنون به جای خام فروشی انرژی با تبدیل آن به آلومینیوم زمینه ارزش افزوده بالا را فراهم آورده اند.

صالحی گفت: آلومینیوم منبع انرژی است که در طولانی مدت نیز از بین نمی رود اما برخی دیدگاه های نادرست باعثشده کشور از دستیابی به این منبع عظیم ثروت محروم بماند که به نظر می رسد نیاز به وجود نگاه عمیق تری نسبت به صنعت آلومینیوم داریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار