|
|
کدخبر: ۱۷۵۰۹۲

محسن پرویز پیرامون آشنایی علیرضا مختارپور با حوزه کتاب گفت: آقای مختارپور دارای یک پیشینه سی ساله در حوزه فرهنگی است و تقریبا به جزء فرهنگ در هیچ حوزه ای فعالیت نداشته چرا که وی در تمام طول این دوران تنها در حوزه فرهنگ فعالیت داشته است.

گروه فرهنگی مشرق- محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران پیرامون حضور علیرضا مختارپور در نهاد کتابخانه های عمومی اظهار داشت: آقای مختارپور دارای یک پیشینه سی وچند ساله در حوزه های فرهنگی است و تقریبا به جزء فرهنگ در هیچ حوزه های فعالیت نداشته است چرا که وی در تمام طول این دوران تنها در حوزه فرهنگ فعالیت داشته است.

پرویز با اشاره به اینکه در بخش کتاب تقریبا آشنایی کامل با مولفان، مترجمان و ناشران فعال دارد، بیان کرد: آقای مختارپور حوزه کتاب را به طور کامل می شناسد در واقع یک کتابشناس برجسته است و از نظر جهت گیری فرهنگی هم تقریبا در تمام طول دوران فرهنگیشان جهت گیری فرهنگی مثبتی داشته است. پیش از این نیز در حوزه انتشارات از قبیل امیرکبیر و سروش فعالیت دیگری داشت.

این عضو هیات مدیره انجمن قلم ایران به فعالیت های اجرایی علیرضا مختارپور در طی سال های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در سطوح عالی وزارت ارشاد ایشان فعالیت داشته است و خودشان هم مدتی صاحب انتشارات بوده اند از این رو با همه مشکلات حوزه نشر آشنا هستند و لوازم مورد نیاز برای مدیریت کلان در حوزه کتاب را داراست. البته باید توجه کرد مدیریت بخش های مختلف نمی تواند صرفا وابسته به کارشناسی افراد باشد چرا که افرادی ممکن است کارشناسان خوب باشند اما مدیران خوب نباشند، اما علیرضا مختارپور در حوزه مدیریتی به این دلیل که مدیریت ارشد بخش های فرهنگی را دارا بوده امتحان قابل قبولی داشته و طبیعتا از عنصر مدیریتی هم نمره قابل قبولی دارد.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور تغییراتی را سپری کرده و البته رفتن آقای واعظی و معرفی آقای ملک احمدی جزء اختیارات مجموعه دولت جدید بوده است و بنا به صلاحدید می توانستند تغییراتی را ایجاد کنند اما بازگشت آقای ملک احمدی به نهاد کتابخانه ها قدری کج سلیقگی بود از باب اینکه ایشان یک مدیریت طولانی مدت در این حوزه پیش از ترک پست را داشت و توانی را که می توانست برای رونق نهاد داشته باشد پیش تر به کار برده بود اما برگرداندن مدیری که قبلا تلاش خود را در آن حوزه به کار بسته بود شاید نوعی کج سلیقگی باشد و به آن فرد هم لطمه بزند چرا که ما افراد مدیر و صاحب نظر کم نداریم اما می شد در زمان تغییر و تحولات از تجربه مدیریتی آقای ملک احمدی در حوزه های دیگر دولت استفاده کرد و نهاد کتابخانه ها که دولت در آن عزم به تغییر داشت می توانست به نیروی دیگری سپرده شود که هم تجربه در حوزه کتاب داشته باشد و هم با حضورش ابتکارات جدیدی را رقم بزند که در دوران آقای ملک احمدی و واعظی انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: اصولا بازگشت به گذشته نه نتایج خوبی دارد و نه در کسانی که با این حوزه ها مرتبط هستند احساس خوب ایجاد می کنند.

وی در پایان افزود: در این شرایط معمولا افراد احساس می کنند شرایط قرار است به قبل بازگردد شایسته است در نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت روبه جلو باشد و تلاش کنیم با آمدن هر مدیر چند گام به جلو برداریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار