|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۰۰

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از برنامه ریزی ستاد درمان این سازمان برای راه اندازی ۳ کلینیک تخصصی زنان خبر داد.

محمدعلی همتی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در راستای اجرای سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر راه اندازی کلینیک های اختصاصی برای زنان، جلسات متعدد در ستاد درمان سازمان تامین اجتماعی، برای مکان یابی و میزان خدمات رسانی این مراکز برگزار شده و نتایج آن بعد از اتمام جلسات ستاد اعلام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به صورت دقیق نمی توان گفت که این کلینیک ها تا پایان سال ۹۳ راه اندازی می شود یا خیر، اما در این زمینه می سنجیم که آیا باید مراکز جدیدی ساخته شود یا می توان در مراکز فعلی این خدمات را ارائه کرد؛ اگر قرار بر ساخت مراکز جدید باشد، قاعدتاً امسال کلنگ ساخت آن را خواهیم زد و پروژه آن حداقل سه سال به طول می انجامد و از سوی دیگر بعید است که مراکز فعلی با تعداد مراجعات زیاد بتوانند چنین خدماتی دهند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: باید بررسی شود که این مراکز در حد بیمارستان است یا مراکز پاراکلینیکی و درمان سرپایی، با توجه به سطح بندی که تعریف شود، خدمات مختلفی نیز ارائه خواهد شد.

همتی درباره ضرورت راه اندازی مراکز مخصوص درمانی برای زنان، تصریح کرد: ما قبلاً نیز مراکزی داشتیم که خدمات تخصصی به زنان ارائه می دادند و تمام پرسنل آن اعم از نگهبان، خدمه و کادر پزشکی زن بودند، درواقع در طرح هایی که از ابتدای انقلاب نیز وجود داشته، سعی شده در محیط های درمانی رعایت حدود شرعی و شئونات زنان شود تا زنانی که مایل به مراجعه به پزشک مرد نیستند، بتوانند مراجعات درمانی را به راحتی انجام دهند.

وی در پایان گفت: قطعاً یکی از این مراکز در تهران و دو مرکز دیگر در مراکز استانی بزرگ که تعداد مراجعه کننده آن زیاد باشد مکان یابی خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار