|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۱۶

پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از امروز تا چهارشنبه صورت می گیرد

خبرگزاری تسنیم: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور، رگبار و رعد و برق در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس رخ نمایی می کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز سه شنبه تا چهارشنبه باران استانهای غربی کشور را در برمی گیرد و البته احتمال رگبار و تگرگ هم وجود دارد.

برپایه این گزارش، با بررسی نقشه های هواشناسی، روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوا در روز سه شنبه پیش بینی کرده است که در دامنه های زاگرس در استانهای لرستان، همدان و غرب کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب قزوین، همدان، مرکزی، لرستان، شرق خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار و رعد و برق رخ نمایی می کند.

همچنین در سه روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق کشور هم افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

برپایه این گزارش، روز چهارشنبه استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، کرمان و سیستان و بلوچستان امکان باران و رعد و برق وجود دارد. البته با توجه به فصل و ویژگی بارشهای بهاری که به صورت محلی شدید و کوتاه مدت است، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی درنظر گرفته شود.

به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، به سبب افزایش سرعت باد در خاک عراق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گردوخاک استانهای ایلام، خوزستان و بوشهر را دربرمی گیرد و به سبب وزش باد شدید در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس بویژه مناطق شرقی و تنگه هرمز مواج هستند و از این رو توصیه می شود که شناورهای سبک و تفریحی از تردد در خلیج فارس در روزهای یاد شده خودداری کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار