|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۳۱

احمد توکلی:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها غلط بود، همچنین ۱۷ بند از طرح هدفمندی یارانه ها غیرقانونی بود که توسط دولت گذشته اجرایی شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز ایلام، احمد توکلی صبح دیروز در نشست بررسی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ایلام اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی تفاوت بسیاری دارد و این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است چراغ راهی برای عبور از شرایط سخت تحریم ها در کشور است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی یکی دیگر از مباحثی که مطرح می شود شکنندگی اقتصاد است که در برابر شوک های اقتصادی ممکن است بشکند ولی اگر اقتصادی در برابر شوک های خارجی از بین نرفت این اقتصاد منعطف تلقی می شود.
وی گفت: مطالعات نشان می دهد که برخی از شوک ها و تکانه ها ذاتی هستند مانند کشورهای بلاخیز ولی اگر بلاها را ذاتی در نظر نگیریم، سیاست بنیان بودن اقتصاد کشور است که می تواند مقاومت کند.
توکلی خاطرنشان کرد: تکانه اقتصادی، تکانه ساختاری، تکانه بلایای طبیعی و تکانه های تخاصمی از انواع این شوک ها هستند که در کشورمان تکانه های اقتصادی مانند بازار از در سه سال پیش نمونه بارزی از آن است.
وی افزود: تکانه ناشی از کاهش درآمد صادرات مانند کشورمان که صادرات تک محصولی دارد، کاهش قیمت نفت و در همین راستا افزایش نرخ ارز نیز تکانه اقتصادی تلقی می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محیط مناسب و نیز اجراکنندگان سالم و پاک از مولفه های اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.
وی گفت: افزایش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در گرو افزایش اعتبار دولت است.
توکلی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال گذشته ۲۲۱ حکم وجود داشت که فقط ۱۷ حکم از آنها بودجه ای بود ولی در کمیسیون تلفیق ما تعداد احکام را به ۳۱۷ حکم افزایش و تعداد حکم های بودجه ای را نیز به ۲۷ حکم ارتقا دادیم.
وی افزود: اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها غلط بود و ۱۷ بند از طرح هدفمندی یارانه ها غیرقانونی بود که توسط دولت گذشته اجرایی شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز انتقاد کرد و گفت: دولت آسیب شناسی لازم را در مورد مرحله نخست که اشتباه و غیرقانونی بوده، انجام نداده است.
وی افزود: باید اقتصاد ما از اقتصاد نفتی فراتر رود چرا که در کشورهایی که نفت را به صورت خام و بسیار می فروشند این موضوع بلای جانشان محسوب می شود.
انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار