|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۴۸

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: درحالی واردات روزانه بنزین به هشت میلیون لیتر رسیده است که تاکنون مجلس مجوزی برای افزایش حجم واردات صادر نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، برخلاف گفته عباس کاظمی؛ معاون وزیر نفت در امور پالایشی مبنی بر واردات روزانه ۵.۵ میلیون لیتر بنزین، از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه هشت میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده است.
طبق آمار موجود در ۳۷ روز ابتدای سال ۱۳۹۳، به طور متوسط روزانه هفت میلیون و ۹۴۰ هزار لیتر بنزین به کشور وارد شده است.
میانگین واردات روزانه بنزین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ورود متوسط یک میلیون و ۸۴۰ هزار لیتر در روز بیش از شش درصد افزایش نشان می دهد.
افزایش حجم واردات بنزین در حالیست که از یک سوی تاکنون مجلس شورای اسلامی مجوزی برای آن افزایش حجم واردات بنزین صادر نکرده اند و از سوی دیگر تولید بنزین از واحدهای پتروشیمی علی رغم اینکه برخی مدیران وزارت نفت مدعی آلاینده بودن آن هستند متوقف نشده است.
این شرایط در حالیست که هم اکنون مصرف بنزین کشور به علت افزایش قیمت بنزین کاهش چشمگیری داشته است به طوری که میانگین مصرف به حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.
با توجه به این که تولید روزانه بنزین داخلی ۶۱ میلیون لیتر است، با تولید روزانه حدود ۵.۵ میلیون لیتر ریفرمیت در واحدهای پتروشیمی و هشت میلیون لیتر بنزین وارداتی حجم بنزین قابل عرضه در کشور به بیش از ۷۴ میلیون لیتر رسیده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار