|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۴۹

پژمان بازغی در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: پژمان بازغی درباره فرهنگ سازی در اقتصاد گفت: این اجازه به صاحبان محصولات خارجی داده شده که با استفاده از بازیگران سوپر استار خارجی در تهران کالای خود را تبلیغ کنند اما هنرمندان داخلی اجازه ندارند برای یک کالای داخلی تبلیغ کنند.

پژمان بازغی، بازیگر مطرح تلویزیون و سینما در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی، مهم تر از خود اقتصاد، مقوله فرهنگ است، گفت: اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستیم، بیش از آنکه باید به فکر اصلاح سیاست های اقتصادی باشیم بایستی به مسائل فرهنگی مرتبط بیندیشیم.
وی در ادامه در خصوص نقش رسانه گفت: در حوزه فرهنگ و تغییر فرهنگ جامعه، رسانه یکی از ابزارهای مهم و موثر است. همان طور که می بینیم، در حال حاضر هالیوود یکی از مهم ترین ابزار غرب برای تاثیرگذاری بر جوامع است.
بازغی گفت: متاسفانه رسانه و سینمای ما در خدمت منافع ملی نیست.
وی با تاکید بر حمایت از تولید داخل خاطر نشان کرد: حمایت از تولید ملی، یکی از مصادیق نقش آفرینی رسانه در جهت منافع ملی است که می تواند در این عرصه گام های هدفمند و موثری بردارد.
بازغی گفت: متاسفانه سیاست های رسانه ای و فرهنگی ما به خوبی از تولید ملی حمایت نمی کند.
وی تصریح کرد: به طور مثال این اجازه به صاحبان محصولات خارجی داده شده که با استفاده از بازیگران سوپر استار خارجی در تهران کالای خود را تبلیغ کنند اما هیچ کدام از هنرمندان داخلی اجازه ندارند برای یک کالای داخلی تبلیغ کند.
بازغی گفت: استفاده از بازیگران مطرح ایرانی برای تبلیغ کالای داخلی هم به نفع تولید ملی است و هم خود هنرمند.
وی در ادامه با بیان اینکه هر اصلاح فرهنگی نیازمند بسترسازی است، افزود: نمی توان بدون تدارک شرایط تشویق کننده، فرهنگ جامعه را اصلاح کرد.
بازغی همچنین در خصوص تحریم ها نیز گفت: علی رغم اینکه تحریم ها بر بخشی از اقتصاد کشور تاثیر گذار بوده است ولی روال عادی زندگی مردم در جریان است.
وی گفت: ما با هوشمندی در همین دوران تحریم توانستیم در برخی از کالاهای خودکفا شویم.
بازغی گفت: اعتقاد دارم که کاهش تحریم ها بر بهبود اقتصاد کشور موثر است اما نباید صرفا امید به کاهش تحریم ها داشت بلکه باید سیاست های داخلی نیز اصلاح شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار