|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۸۲

تکرار / معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری نمایشگاه شهر آفتاب تا پایان سال گفت: با تزریق ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان، این محل برای برگزاری تمام نمایشگاه های کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمود صلاحی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با حضور در نشست مشترک شهرداری با اتاق بازرگانی ایران گفت: طی ۵ الی ۶ سال گذشته تمام شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می شد در راستای بهبود فضای کسب و کار، اشتغال و مسائل اقتصادی، رشد سرمایه گذاری بوده است.
وی ادامه داد: بهترین فضا برای تحقق شعارهای سال، استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی است.
صلاحی بیان کرد: همه بخش های تولیدی، صنعتی و کشاورزی به طور اخص در اتاق بازرگانی نهادینه شده است و این اتاق می تواند با همکاری شهرداری تهران شرایط مناسبی را برای بهبود فضای کسب و کار مهیا کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران تاکید کرد: شاهد این هستید که در چند سال اخیر که قالیباف مسئولیت شهرداری را بر عهده دارند شاهد پیشرفت هایی در زمینه نظافت، بهبود فضای سبز عمودی، افقی، تزئینی و بزرگراهی هستیم.
وی اظهار کرد: بهبود حمل و نقل نیز یکی از ملزومات شهرداری بوده است که طی چند سال اخیر افزایش مترو در سال ۳۰ کیلومتر را داشته ایم و در سال ۹۷ این میزان به افزایش سالیانه ۳۰۰ کلیومتر خواهد رسید.
صلاحی با تاکید بر اینکه تهران ۵۰ درصد معاملات اقتصادی کل کشور را در دل خود دارد افزود: قرار است منشوری با همکاری شهرداری تهران و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی برای توسعه شهری صورت گیرد که سر فصل مهم این منشور تعاملات بیشتر است.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز ۹۵ درصد وقت به فعالان اقتصادی برای بیان مطالباتشان اختصاص یافت گفت: ۳۷ پیشنهاد در این جلسه مطرح شد و امیدواریم این پیشنهادات با انعقاد منشور تعامل محقق شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران گفت: در راستای معضلاتی که برای برگزاری نمایشگاه های مختلف در مصلی تهران وجود دارد و تردد بسیار دشوار، برنامه برای ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب در حال انجام است که با تزریق ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: از جمله زیر ساخت هایی که برای ایجاد نمایشگاه آماده کرده ایم، طراحی برای افتتاح خط مترو و هماهنگی با اتوبوس رانی است تا مشکلی برای رفت و آمد وجود نداشته باشد.
صلاحی بیان کرد: این نمایشگاه قابلیت برگزاری چندین نمایشگاه به صورت همزمان را دارد و باید بگویم برنامه ای برای خرید سهام نمایشگاه بین المللی نداریم. تمام ظرفیت هایی که نمایشگاه های مدرن در کشورهای پیشرفته دارند در این فضای نمایشگاهی برنامه ریزی شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه ظرفیتی به اسم شورای گفتگو برای حل مشکلات بخش خصوصی است گفت: اولین جلسه به صورت مستقیم بین بخش خصوصی و شهرداری به این منظور است که در فضای بازتر از شورای گفت وگو به مباحثبخش خصوصی بپردازیم که امیدواریم این جلسات ادامه دار باشد.
وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران حل شدنی است گفت: با استانداردکردن سوخت و استفاده نکردن از خودروهای کاربراتوری می توان میزان آلودگی هوا در تهران را کاهش داد که در این زمینه برنامه هایی را در دست داریم.
صلاحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد پروژه های شهرداری توسط بخش خصوصی انجام می شود گفت: ۱۰ درصد باقی مانده را تا پایان سال دوم برنامه پنجم شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که اقتصاد شهرداری را به اقتصاد شهری تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: امروز یکی از اعضا پیشنهاد خوبی را برای نظارت بهینه سازی مصرف سوخت داد که قرار شد بر روی آن فکر شود و نظارت بهینه سازی مصرف سوخت به اتاق بازرگانی واگذار شود.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار