|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۸۴

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران درباره نتیجه بررسی شکایت مزدی ۹۲ کارگران گفت: شواهد حاکی از این است که هیئت تخصصی دیوان شکایت را رد کرده است، البته رای باید در هیئت عمومی صادر شود.

حسین حبیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره نتیجه نهایی شکایت کارگران از دستمزد سال ۹۲ گفت: همواره تمام رای ها پس از بررسی در هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری برای بررسی و تصمیم گیری نهایی به هیئت عمومی دیوان می رود.

وی ادامه داد: هیئت عمومی دیوان که متشکل از ۹۰ قاضی است باید تصمیم گیری نهایی درباره رای های مختلف را اعلام کند. در حال حاضر هیئت تخصصی دیوان پس از گذشت یکسال، شکایت کارگران درباره تخلف در تعیین مزد ۹۲ را رد کرده است.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران اظهار کرد: مهم این است که تاکنون عرف نبوده رئیس حوزه ریاست دیوان رای را اعلام کند، رای باید از سوی هئیت عمومی بررسی و اعلام شود.

حبیبی ادامه داد: مطابق نظر نایب رئیس کمسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری رای این نهاد قضایی در خصوص شکایت کارگران و شش تشکل مستقل و رسمی کارگری از مزد ۹۲ هرگز مصلحت اندیشانه نخواهد بود و امیدواریم چنین شود. وی هفته گذشته اعلام کرد که ظرف سه هفته آینده شکایت مزدی ۹۲ کارگران در هئیت عمومی با حضور کارشناسان حوزه کار بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دوشنبه هفته گذشته بررسی شکایت مزدی ۹۲ کارگران در دستور کار هئیت عمومی دیوان نبوده است و در مورد بررسی این پرونده در روز گذشته باید بگویم هنوز از رای صادر شده توسط این نهاد قضایی بی اطلاع هستم.

حبیبی با بیان اینکه رای باید از سوی هیئت عمومی دیوان اطلاع رسانی شود گفت: دلایل کارگران برای شکایت از مزد ۹۲ کاملا منطقی و قانونی است و کار شناسان دیوان در مذاکرات دلایل شاکیان را وارد دانسته اند و اگر هیئت عمومی دیوان شکایت را رد کرده باشد نسبت به رای صادره اعتراض می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر رای به نفع کارگران نباشد، مطابق قانون آرای هیئت های تخصصی ظرف مدت ۲۰ روز از زمان ابلاغ از سوی ۱۰ نفر از قضات یا رئیس دیوان عدالت اداری قابل تجدیدنظر است و بر این اساس، نمایندگان کارگران امکان اعتراض به رای دیوان را خواهند داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار