|
|
کدخبر: ۱۷۵۲۸۶

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران از آغاز شمارش معکوس اولین نیروگاه زباله سوز ایران با ظرفیت تولید سه مگاوات برق خبر داد و اعلام کرد: وزارت نیرو هر کیلووات ساعت برق تولیدی این نیروگاه زباله سوز را ۴۴۰ تومان خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش ظرفیت تولید برق پاک و تجدید پذیر یکی از سیاست های کلان وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید است به طوری که قرار است ظرفیت تولید برق پاک با افزایشی دو برابری به حدود ۶۰۰ مگاوات تا پایان سال جاری افزایش یابد.

از این رو در کنار ساخت و راه اندازی مزرعه ها و نیروگاه های برق بادی، خورشیدی و برقآبی، احداثنیروگاه های برق زباله سوز هم در دستور کار صنعت برق ایران قرار گرفته است.

یوسف آرمودلی در تشریح جزئیات برنامه احداثنیروگاه های زباله سوز در ایران، گفت: شمارش معکوس برای راه اندازی اولین نیروگاه زباله سوز ایران آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران با تاکید بر اینکه نیروگاه زباله سوز کهریزک تهران تا تابستان سال جاری با ظرفیت تولید سه مگاوات برق از زباله در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: نیروگاه زباله سوز کهریزک با مشارکت شهرداری تهران و از طریق فاینانس یک شرکت ایرانی مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر می گذارد.

این مقام مسئول یادآور شد: هم اکنون در کنار نیروگاه کهریزک، نیروگاه های زباله سوز ساری با ظرفیت سه مگاوات، نیروگاه نوشهر با ظرفیت سه مگاوات، نیروگاه تنکابن با ظرفیت سه مگاوات و نیروگاه رشت با ظرفیتی حدود پنج مگاوات در حال ساخت است.

آرمودلی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز کهریزک تهران قادر است ۲۰۰ تن زباله در روز امحا و سه مگاوات برق تولید کند، بیان کرد: نیروگاه کهریزک در مرحله مونتاژ تجهیزات است که پس از راه اندازی، مشکلات حاصل از زباله ها در منطقه برطرف می شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران با تاکید بر اینکه وزارت نیرو از احداثنیروگاه های زباله سوز حمایت می کند، اظهار داشت: به منظور حمایت از بخش خصوصی و توسعه این نوع نیروگاه ها، برق حاصل از نیروگاه های زباله سوز برابر با نرخ خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۴۴۰ تومان به صورت تضمینی خریداری می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: احداثاین نوع نیروگاه ها افزون بر تولید برق موجب امحای اصولی زباله ها و ارتقای بهداشت عمومی، سلامت و حفظ محیط زیست می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار