|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۱۲

رویترز گزارش داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق سیا با نسبت دادن حملات هکری اخیر به نهادهای دولتی این کشور به ایران گفت: من به آن جایی رسیده ام بترسم از کشوری که هرگز در یک نبرد متعارف با ما روبرو نمی شود و دریافته است می تواند با حملات سایبری توجه ما را به خود معطوف کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، رویترز طی گزارشی نوشت: کارشناسان امنیتی غربی مدعی شده اند هکر های ایرانی حملات خود را بیشتر و پیچیده تر کرده اند و از ایجاد اختلال و مخدوش کردن وب سایت های آمریکایی به طراحی و اجرای عملیات های جاسوسی سایبری روی آورده اند.
بر اساس اعلام شرکت امنیت سایبری فایر آی، مستقر در سیلیکون ولی، یک گروه سایبری که خود را تیم امنیتی آژاکس می نامد، اولین گروه سایبری ایران است که با استفاده از نرم افزارهای مخرب سفارشی عملیات های جاسوسی انجام می دهد.
شرکت فایر آی در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، ادعا کرد، آژاکس مسئول مجموعه ای از حملات در حال انجام علیه شرکت های دفاعی آمریکا است و ایرانیانی که تلاش دارند سیستم فیلترینگ اینترنت ایران را دور بزنند را نیز هدف قرار داده است.
بسیاری از کارشناسان امنیتی غربی مدعی اند ایران مسئول مجموعه ای از حملات مختل کننده ارائه خدمات است که عملیات های بانکی آنلاین بانک های مهم آمریکا در طی چند سال اخیر را مختل ساخته است.
مایکل هایدن، رئیس سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: «من به آن جایی رسیده ام بترسم از کشوری که هرگز در یک نبرد متعارف و به صورت پنجه در پنجه با ما روبرو نمی شود و به یکباره دریافته است که می تواند با حملات سایبری توجه ما را به خود معطوف کند.»
کارشناسان امنیتی می گویند، هکرهای ایرانی حملات خود علیه اهداف خارجی را به دلیل حمله ویروس استاکس نت علیه برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۱۰، افزایش داده اند. ویروس رایانه ای استاکس نت، توسط دولت آمریکا و به منظور ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران طراحی شد و انتشار یافت.
به گفته فایر آی، تیم امنیت آژاکس در یکی از جدیدترین عملیات های خود، از طریق ارسال ایمیل ها و پیام هایی در شبکه های اجتماعی برای شرکت کنندگان در یک کنفرانس فضایی و هدایت کردن آنها به یک سایت اینترنتی جعلی که آلوده به یک نرم افزار مخرب بود، در رایانه های شرکت های دفاعی آمریکا اختلال ایجاد کردند.
انتهای پیام / / ۴۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار