|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۲۲

یکپارچگی نوار ساحل شمالی در سه استان گلستان، مازندران و گیلان و تشکیل شورای منطقه ای خزر برای هماهنگی و پیگیری مسائل کالبدی این استانها در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در آخرین جلسه خود بر لزوم توجه ویژه به مناطق ساحلی دریای خزر با یاری جستن از فعال سازی تشکل های غیردولتی و مردم نهاد در کنار استفاده از ابزارهای حاکمیتی تاکید کردند.

در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مقرر شد موضوع یکپارچگی نوار ساحل شمالی در سه استان گلستان، مازندران و گیلان پیگیری و تشکیل شورای منطقه ای خزر برای هماهنگی مسائل کالبدی استانهای یاد شده، با نگاه حداکثر حفاظت و مراقبت از ظرفیت های زیستی و زیست محیطی تشکیل و در صورت لزوم و موفقیت، به صورت لایحه ای برای شکل گیری قانونی توسط دبیرخانه شورای عالی به دولت پیشنهاد شود.

دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز در راستای موارد یاد شده تلاش می کند موضوع را به بحثی با حساسیت اجتماعی تبدیل کند و در این خصوص از حداکثر ظرفیتهای غیر دولتی و نهادهای اجتماعی و حرفه ای علاوه بر ظرفیتهای حاکمیتی استفاده خواهد کرد.
همچنین مقرر شد دبیرخانه شورای عالی نسبت به تهیه مدل اجتماعی - حاکمیتی با هدف حفاظت از ظرفیتهای زیست محیطی، فرهنگی، کالبدی و اجتماعی استان مازندران اقدام کند.

براین اساس، باید تلاش شود حوزه های سیاسی مانند بخشداری ها و فرمانداری ها در حوزه ساخت و ساز و صدور مجوز دخالت نکنند و دبیرخانه شورای عالی مدلی برای مدیریت یکپارچه توسعه و عمران و خدمات شهری سرزمینی در محدوده فرمانداری ها ارائه دهد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی اعضای حاضر در جلسه، مقرر شد دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مدل مدیریت قلمرو یکپارچه در حوزه کنترل عمرانی و خدمات شهری را برای استان مازندران ارائه دهد، همچنین دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با همکاری دستگاه های عضو شورا تقاضاهای موجود در منطقه را هدایت و بصورت هماهنگ با مطالعات ICZM راهبری می کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار