|
|
کدخبر: ۱۷۵۳۴۱

دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع و تجهیزات وابسته از ۲۹ اردیبهشت تا ۱خرداد سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب، گفت: امسال برای اولین بار موفق شدیم نمایشگاه های متعددی را که در حوزه حمل و نقل ریلی برگزار می شد در یک نمایشگاه تجمیع کنیم و لذا از این به بعد فقط یک نمایشگاه ریلی، آنهم نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای متعدد کم اثر در شان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و صنعت حمل و نقل ریلی کشور نبود، افزود: به همین علت با انجمن ها و اتحادیه های مختلف جلسات مختلفی برگزار و تفاهم کردیم که در سال فقط یک نمایشگاه برگزار شود و لذا پیش بینی می کنیم امسال دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، اثر بخشی بیشتر داشته باشد.

سکری با تاکید بر اینکه امسال استقبال از نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی مناسب بوده است، گفت: مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران با حضور مقامات ارشد اجرائی کشور، وزراء و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد همه نیاز ناوگان مسافری، باری و لکوموتیوی خود را از بخش خصوصی تامبن کند، گفت: سال گذشته شرکت های حمل و نقل بخشی از نیازهای خود را از نمایشگاه حمل و نقل ریلی خریداری و تامین کردند و امسال هم می توانند، سفارش ها و نیازها خود را از دومین نمایشگاه حمل و نقل ریلی تامین کنند.

سکری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد نیاز واگن های مسافربری و بخش زیادی از نیاز واگن های باری راه آهن را بخش خصوصی بر عهده دارند لذا این نمایشگاه محلی برای رقابت این شرکت ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حمل ونقل ریلی یکی از بخش های مهم سیستم حمل ونقل در عرصه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی کشور است، افزود: حمل و نقل ریلی به واسطه مزایای خاص و نسبی که درمقایسه با سایر بخش های حمل ونقل از جمله هوایی، جاده ای و دریایی دارد، می تواند سهم قابل توجهی در حوزه حمل ونقل به خود اختصاص دهد.

سکری خاطر نشان کرد: راه آهن با مزایایی همچون ظرفیت بسیار بالا، مصرف انرژی و آلودگی کم، نرخ کرایه پایین و ایمنی نسبت به سایر وسیله های حمل ونقل، استفاده از آن به منظور حمل و نقل بار و مسافر را در مسافت های زیاد توجیه کرده و موجب شده به عنوان یک وسیله ایمن و با صرفه ارتباطی شناخته شود.

در دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته که بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی خاورمیانه محسوب می شود، ده ها شرکت بزرگ داخلی و خارجی، نوین ترین تکنولوژی ها، تجهیزات، صنایع و خدمات حوزه صنعت حمل و نقل را ارائه خواهند کرد.

در این نمایشگاه بین المللی، انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، انواع واگن ها، واگن های نیرومحرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر ونگهداری و خدمات بیمه ای، ارائه و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های داخلی، ده ها شرکت خارجی از دیگر کشورها از جمله کشورهای آلمان، ترکیه، چین، اتریش، اسپانیا، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

اطلاع رسانی از آخرین دستاوردها و تکنو لوژی های صنعت حمل ونقل ریلی و صنایع وابسته، ارتقاء تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارائه توانمندی های شرکت های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان، برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار