|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۸۱

گزارش ماهانه اوپک(۲)

خبرگزاری تسنیم: اوپک اعلام کرد متوسط تولید نفت ایران در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۷۸ هزار بشکه ای نسبت به متوسط سال ۲۰۱۳ به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید ۱۲ عضو اوپک در ماه آوریل ۲۰۱۴ با ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش مواجه شد و از ۲۹.۴۶۲ میلیون بشکه در روز در ماه مارس ۲۰۱۴ به ۲۹.۵۹۳ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل ۲۰۱۴ رسید.

۶ عضو اوپک در این ماه با کاهش تولید و ۶ کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده اند. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با کاهش تولید نفت خود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار منابع ثانویه تهیه شده است تولید نفت ایران در آوریل ۲۰۱۴ با ۱۶ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شد و از ۲.۷۸۵ میلیون بشکه در روز در ماه مارس ۲۰۱۴ به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز در این ماه رسید.

بر این اساس طی ۴ ماه نخست سال جاری میلادی که توافق هسته ای ژنو به اجرا گذاشته شده است تولید نفت ایران به طور متوسط ۲.۷۷۱ میلیون بشکه در روز بوده است. این رقم نسبت به متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۳ در حدود ۷۸ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

کشورهای غربی مدعی اند بر اساس توافق هسته ای ژنو که از ۲۰ ژانویه به اجرا گذاشته شده است صادرات نفت ایران در دوره اجرای این توافق نباید افزایش یابد و باید در سطح رقم صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۳ باشد.

در ماه آوریل عراق با بیشترین میزان افزایش تولید و ونزوئلا با بیشترین حجم کاهش تولید مواجه شده اند. تولید عراق با ۱۲۰ هزار بشکه در روز افزایش به ۳.۲۹۸ میلیون بشکه در روز و تولید ونزوئلا با ۳۵ هزار بشکه در روز کاهش به ۲۰.۳۰۴ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت کویت نیز در این ماه ۳ هزار بشکه در روز، لیبی ۱۵۰۰ بشکه در روز، نیجریه ۸۵۰۰ بشکه در روز و امارات ۱۴۳۰۰ بشکه در روز کاهش داشته است و تولید نفت الجزایر ۳۸ هزار بشکه در روز، آنگولا ۳۱ هزار بشکه در روز، اکوادور ۳۵۰۰ بشکه در روز، قطر ۱۱۵۰۰ بشکه در روز و عربستان ۲۲۵۰۰ بشکه در روز افزایش داشته است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار