|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۰۷

خبرگزاری تسنیم: دو کلاهبرداری که با ارائه فاکتورهای تقلبی اقدام به فروش گوشی های چینی به جای اصل می کردند توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در هفتمین روز از دی ماه سال گذشته فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۱ تهران عنوان داشت که در زمان مراجعه به یکی از مراکز خرید و فروش گوشی های تلفن همراه، قصد خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه اصل را داشتم که با وجود پرداخت وجه نقد برای خرید گوشی مورد نظر خود، پس از خرید گوشی و در زمان استفاده از آن متوجه بدل بودن گوش تلفن همراه شدم.
پس از طرح این شکایت پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به شیوه بدل اندازی در شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، تشکیل شد و پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پنجم دی ماه سال گذشته به پاساژ… واقع در تقاطع خیابان جمهوری – حافظ مراجعه کردم و در آنجا شخصی که به ظاهر در حال فروش تلفن همراه بود، با شخص دیگری در حال چانه زنی بر سر قیمت بود که توجه مرا به خود جلب کرد؛ زمانیکه درباره نوع گوشی و قیمت آن با فروشنده مشغول صحبت شدم که وی با نشان دادن فاکتور خرید و کارتن گوشی تلفن همراه مدعی شد این گوشی را به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرده بوده و به علت نیاز مالی قصد دارد تا گوشی را به قیمت ۸۰۰ هزار تومان بفروشد؛ من هم که ارزان بودن قیمت گوشی به شدت وسوسه ام کرده بود، با دیدن فاکتور و کارتن گوشی از اصل بودن اطمینان پیدا کردم، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان بایت خرید گوشی به وی پرداخت کردم.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی شکایت های مشابه، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکاتی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد و در زمان مراجعه به مراکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه، مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تمامی آنها با پرداخت وجوه چند صد هزار تومانی و حتی میلیونی، گوشی های تلفن همراه چینی را دریافت کرده بودند که قیمت آنها بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان نبود. لذا با بهره گیری از اظهارات مالباختگان و انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبداری و صدور چک های بلامحل به نام میثم. ش(۲۸ ساله) شدند که تعدادی از مالباختگان میثم را به عنوان فروشنده و تعداد دیگری از مالباختگان نیز میثم را به عنوان فردی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را داشته مورد شناسایی قرار دادند؛ با بهره گیری از این اطلاعات، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که میثم با همدستی فرد دیگری اقدام به فروش گوشی های تلفن همراه بدل به مالباختگان کرده است.

کارآگاهان اداره چهاردهم با شناسایی میثم به عنوان یکی از متهمان پرونده، با شناسایی مخفیگاهش اقدام به دستگیری وی در شهرستان اسلامشهر کردند؛ میثم پس از دستگیری و در همان تحقیقات اولیه، یکی از بچه محل های خود به نام مجید. ط(۲۹ ساله) را به عنوان همدست معرفی کرد که بلافاصله مجید نیز در همان محل سکونتش دستگیر و بهمراه میثم به اداره چهاردهم منتقل شد و پس از مواجهه حضوری، هر دو نفر از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح متهمان به ده ها فقره بدل اندازی گوشی های تلفن همراه در مراکز مختلف تجاری سطح شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار