|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۰۹

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مباحثمبنی براینکه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از عهده دارشدن مسئولیت ستاد تنظیم بازار در اجرای قانون انتزاع سرباززده اند، صحت ندارد.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره مباحثی مبنی براینکه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از عهده دار شدن مسئولیت ستاد تنظیم بازار خودداری کرده اند، افزود: چنین مسئله ای صحت ندارد.

وی با بیان اینکه هدف ما در اجرای طرح انتزاع این است که کمبود ها، خلأها و مسائل گذشته تکرار نشود، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس تخصص و اطلاعاتی که از تولید تا مصرف محصولات دارد می تواند در زمینه تولید، قیمت گذاری و عرضه این محصولات فعالیت داشته باشد.

میرمرادزهی با اشاره به اینکه وزارت صنعت نیز تنها در بخش بازرگانی محصولات کشاورزی متخصص بود، ادامه داد: با توجه به همین مسائل کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی براساس طرحی که مصوب شده بود دو وزیر مربوطه را به کمیسیون دعوت کرد و اجرای این طرح را طبق قانون از آنان خواستار شد.

عضو هیئت رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر نیز ما از آنها خواستاریم که طرح مذکور براساس تعاریفی که صورت گرفته انجام شود.

میرمرادزهی تصریح کرد: اگر مشکلی در این زمینه پیش آید ما حق نظارت و سوال از آنها را داریم که چرا این طرح به شکل صحیح اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه اگر فشار کمیسیون نبود دولت اجرای این طرح را به سالهای ۹۳ و ۹۴ واگذار می کرد، افزود: چون این طرح به شکل قانون درآمده بود کمیسیون به دولت فشار آورد تا سریعتر اجرای آن را آغاز کند.

میرمرادزهی در پایان خاطرنشان ساخت: براساس این طرح و صورت جلساتی که قبلا انجام شده مباحثی مربوط به تولید، خرید گندم، قیمت گذاری و نظارت همه به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و این وزارتخانه تمهیدات و تدابیری را برای اجرای این موارد اندیشیده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار