|
|
کدخبر: ۱۷۵۶۹۱

دبیر پیشین اتحادیه انجمن های علمی دانشجویان باستان شناسی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر پیشین اتحادیه انجمن های علمی دانشجویان باستان شناسی گفت: خصوصی سازی مرمت بافت های تاریخی غیر از چندین ناچیز مورد شکست خورده است.

رحمت الله سلیمانی فارسانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست خصوصی سازی در مرمت، حفاظت وبازسازی آثار تاریخی کشور اظهار داشت: در خود دولت ها، متأسفانه سازمان میراثفرهنگی نقش سطحی داشته است و هیچ دولتی مقید به اجرای برنامه های دولت های قبلی نیست.

وی افزود: حتی فراتر از آن موضوع سند چشم انداز است که جزء اسناد بالادستی و سند حاکمیتی ما بوده است اما در ۸ سال گذشته هر قسمت از آن سند را دوست دارد اجرا می کند و آنچه را دوست ندارد اجرا نمی کند و همین الان هم این موضوع وجود دارد. متأسفانه مشکلات این است که دولت ها برنامه محور نیستند.

سلیمانی تصریح کرد: خصوصی سازی در بافت های تاریخی از پیش شکست خورده است و هیچ معنایی ندارد لذا کدام سرمایه داری می آید غیر از آن تعداد کمی از آثار تاریخی قابل بهره برداری و تغییر کابری دارد مانند کاروانسراها توجیه اقتصادی ندارد.

دبیر پیشین اتحادیه انجمن های علمی دانشجویان باستان شناسی خاطرنشان کرد: بدنه کارشناسی سازمان میراثفرهنگی نابود شده است و برای نوشتن برنامه و تدوین سندی که بر اساس آن طبق یک برنامه ۱۰ ساله یا ۲۰ ساله آثار تاریخی که ثبت ملی نشده اند به نظر می رسد مشکل داریم و البته موضوع دوم هم ضمانت اجرایی است که دولت ها ندارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار