|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۳۴

رئیس سازمان نظام روان شناسی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نظام روان شناسی گفت: این سازمان آمادگی دارد با اعزام مشاور به بیمارستان تخصصی سرطان به بیماران و خانواده های آنان برای مقابله با این بیماری کمک کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی اوراق وقف(امینانه)، عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان از محل فروش اوراق وقف را بسیار ارزشمند خواند و گفت: وجود بیمارستان های تخصصی و خاص در کشور ما از جمله نیازهای عرصه پزشکی است که در سایر کشورها متداول است و ما نیز به روال نیاز داریم.

استادیار گروه روان شناسی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه کارهای خیرخواهانه مشارکت عموم مردم را می طلبد، گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاروه نیز به نوبه خود به بیماران بیمارستان تخصصی سرطان کمک خواهد کرد.

اعزام مشاوران زبده به بیمارستان تخصصی سرطان علیرغم مشکلات مادی سازمان

وی نحوه مشارکت این سازمان را اعزام مشاوران زبده برای ارائه مشاوره به بیماران سرطانی و خانواده هایشان عنوان کرد و گفت: اگرچه این سازمان به لحاظ مادی با مشکل روبر است اما نیروی انسانی این سازمان می توانند به کمک بیماران بیایند.

تاثیر مسائل روحی بر بیماران مبتلا به سرطان

اللهیاری با تأکید بر اینکه مسائل روحی بر وخاومت و یا بهبود مشکلات جسمی تأثیر زیادی دارند، اظهار کرد: روح و جسم تأثیر متقابل بر یکدیگر دارند و تا زمانی که بیمار یک درک درست از شرایط خود نداشته باشد نمی تواند به سراغ درمان برود.

نگاه بیمار نسبت به سرطان بر روند درمان وی تأثیرگذار است

وی ادامه داد: نگاه بیمار نسبت به سرطان بر روند درمان وی تأثیرگذار است. اگر از لحاظ فکری و روانی بتواند به یک جمع بندی منطقی برسد و امید را در خود زنده نگاه دارد به مراتب دیده شده است که فرد موفق به درمان بیماری خود و یا داشتن عمری طولانی تر شده است.

خانواده بیماران؛ نیازمند مشاوره

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، خانواده بیماران سرطانی را نیز نیازمند به مشاوره دانست و با تأکید بر اینکه این افراد نیز باید نحوه رفتار با بیمار را بیاموزند اظهار کرد: سازمان نظام روانشناسی آمادگی دارد با اعزام مشاور به بیمارستان تخصصی سرطان که از محل فروش اوراق وقف ساخته می شود به بیماران و خانواده های آنان برای مقابله با این بیماری کمک کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار