|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۵۲

مهدی قزلی به عنوان نویسنده سفرنامه جام جهانی، تعیین و به فدراسیون فوتبال معرفی شد.

گروه فرهنگی مشرقشاید برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال ما، قرار است یک نویسنده به همراه تیم فوتبال به جام جهانی برود و گزارش کاملی از این سفر و بازی های تیم ملی را مکتوب کند تا در قالب کتابی جذاب منتشر شود.

******

پیشنهاد نگارش سفرنامه ای از جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل ابتدائاً از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح شد و مورد موافقت فدراسیون فوتبال، قرار گرفت. تفاهم نامه ای در این خصوص به عمل آمد و در نهایت مهدی قزلی به عنوان نویسنده این کتاب، تعیین و به فدراسیون فوتبال معرفی شد. از شنیده ها چنین برمی آید که هزینه این سفر را سازمان فرهنگی هنری شهرداری بر عهده گرفته است.

مهدی قزلی در سفرنامه نویسی صاحب عنوان و سبک است. او از نویسنده های پرکار به حساب می آید، به طوری که تاکنون قریب سی عنوان کتاب به چاپ رسانده و آخرین کتابش «پنجره های تشنه»(سفرنامه انتقال ضریح امام حسین از قم تا کربلا) دی ماه گذشته در حوزه هنری رونمایی شد. در سال ۱۳۹۱ از قزلی همچنین مجموعه هشت سفرنامه و تک نگاری با عنوان «جای پای جلال» در خبرگزاری مهر منتشر می شد که او در آنها، سفرنامه ها و تک نگاری های جلال آل احمد را در حین سفرهایی مشابه، بازخوانی می کرد. قزلی همچنین جزو کسانی است که حواشی دیدارهای فرهنگی رهبر انقلاب را برای سایت دفتر آثار رهبری می نویسند.

درست است که فوتبال یک بازی تماشایی است ولی آنچه از ادبیات برمی آید تصویر در خیلی از اوقات قادر به بیان آن نخواهد بود. مضافاً که شرح جزئیات مفصل یک سفر فقط در عهده ادبیات است.

جای خرسندی است که فدراسیون فوتبال و سازمان فرهنگی هنری شهرداری به ادبیات و تولید کتاب های خوب اهمیت می دهند. این نکته از آن جهت مهم است که از سه حضور گذشته تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، مستند مکتوبی وجود ندارد. امیدواریم فدراسیون فوتبال حضور این نویسنده را قدر بداند و او را در بطن حوادثقرار دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار