|
|
کدخبر: ۱۷۵۸۳۶

کارشناس اپتومتری ایران:

خبرگزاری تسنیم: کارشناس ارشد اپتومتری ایران گفت: پیر چشمی از عیوب انکساری است که در سن ۴۲ تا ۴۴ سالگی در افراد ایجاد می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، مرضیه نجاران، کارشناس ارشد اپتومتری ایران در کنگره ملی اپتومتری خراسان اظهار کرد: پیر چشمی از عیوب انکساری است که در سن ۴۲ تا ۴۴ سالگی در افراد ایجاد می شود.

به گفته وی استفاده از عینک های مناسب با توجه به سن فرد پیر چشم در بازیابی بینای افراد پیر چشم موثر است.

نجاریان افزود: ناتوانی در مطالعه کتاب، روزنامه، تلفن همراه از فاصله نزدیک و احساس سردرد یا خستگی چشم در حین انجام کارهایی مانند نوشتن و خیاطی از علائم اولیه و نشانه های پیر چشمی است.

این کارشناس ارشد اپتومتری ایران بیان کرد: عوامل مختلفی چون عیوب انکساری، افزایش سن، پرداختن به مشاغلی که نیازمند دید از نزدیک هستند و بیماری های چشمی و ضربه های وارده بر چشم به ابتلای زودهنگام افراد به پیر چشمی کمک می کند.

نجاران ابتلا به بیماری های سیستماتیک دیابت، بیماری های ام اس و قلبی و عروقی و استفاده از داروهای آنتی هیستامین، ضد افسردگی ها و داروهای ضد اضطراب را از دیگر عوامل موثر در ایجاد پیرچشمی در افراد اعلام کرد.

به گفته وی این پدیده طبیعی قابل پیشگیری نیست و به ناچار باید با استفاده از عینک، لنزهای تماسی و در صورت تمایل با عمل های جراحی خاص برای اصلاح آن اقدام کرد.

وی از جراحی کمرا انیلی(kamera inaily) به عنوان یکی از روش های نوین اصلاح پیر چشمی یاد کرد و افزود: با وجود اینکه فقط یک دهه از ظهور این روش می گذرد اما اکنون برخی از بیمارستان های کشورمان از این روش برای درمان پیر چشمی استفاده می کنند.

نجاران افزود: در این روش وسیله یاد شده در درون بافت قرنیه قرار می گیرد و دید نزدیک فرد پیر چشم را افزایش می دهد.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار