|
|
کدخبر: ۱۷۵۹۷۰

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور منصوب شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، طی حکمی از سوی حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدمحمد هادی ایازی به عنوان قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه­ های حوزه سلامت کشور انتخاب شد.

متن کامل حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل است:

جناب آقای سید محمد هادی ایازی
سلام علیکم
رشد و تقویت شاخص های سلامت در کشور، مستلزم برخورداری آحاد مردم از امکانات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط میهن اسلامی است، دستیابی به این هدف جز با اتکاء به نقش تأثیر گذار مشارکت های مردمی فراهم نخواهد شد.

با توجه به این مهم و نظر به تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند اجرایی و علمی جنابعالی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، به موجب این ابلاغ به سمت قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه­های حوزه سلامت کشور منصوب می شوید. امید است با استفاده از تجارب، دانش و ظرفیت­های موجود، در انجام ماموریت­های ذیل که در راستای سیاست­های کلی سلامت، مصوب مقام معظم رهبری است، موفق باشید:

۱. طراحی و اجرای مدل بومی جلب مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها درحوزه سلامت

۲. سیاست گذاری به­منظور افزایش نقش مردم در مدیریت حوزه سلامت و ارائه راهکارهای علمی و قانونی جهت کاهش تصدی گری دولت

۳. فرهنگ سازی در جهت تشویق و ترغیب آحاد مردم برای مشارکت و گسترش فعالیت های خیرین در حوزه سلامت(هبه، نذر سلامت، فعالیت داوطلبانه، اهدای اختصاصی به بخش سلامت و…)

۴. ارتباط با فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر برای بهره گیری از ظرفیت های آنها جهت تقویت بخش سلامت

۵. برنامه ریزی برای ساماندهی، شناسایی و جذب منابع غیر دولتی و بهره گیری از حداکثر توان مردمی داخل کشور و استفاده از ظرفیت های مردمی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای توسعه خدمات سلامت

۶. حمایت­های قانونی و اجرایی از فعالیت خیرین و بخش غیر دولتی در حوزه سلامت

۷. تعامل، هماهنگی و همکاری با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در توسعه مشارکت های مردمی

۸. پیش بینی پیوست مشارکت های مردمی در کلیه طرح ها و پروژه های حوزه سلامت

ضروری است، معاونان، مشاوران، رؤسای دانشگاه­های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران سازمان ها و مراکز تابعه در راستای شکل گیری و اعتلای مشارکت های مردمی در عرصه بهداشت و درمان همکاری و مساعی لازم را به­عمل آورند. توفیق جنابعالی را در خدمت به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزومندم.

دکتر حسن هاشمی

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار