|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۲۸

تسنیم خبر می دهد؛

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از سپرده گذاران موسسه نصر کردستان که در بانک رسالت ادغام شده است از عدم پذیرش تعهدات این موسسه توسط بانک رسالت گله مند هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، تعدادی از سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه نصر کردستان در تماس با این خبرگزاری از وضعیت ایفای تعهدات این صندوق توسط بانک قرض الحسنه رسالت ابراز نارضایتی کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شده اند.

گفتنی است صندوق قرض الحسنه نصر کردستان در صندوق مهر وطن ادغام شد و بعداً طبق اعلام بانک مرکزی صندوق مهر وطن در بانک قرض الحسنه رسالت ادغام شد و این بانک مسئولیت تعهدات این صندوق را برعهده گرفت.

این گروه از سپرده گذاران صندوق نصر کردستان با سپرده گذاری مبلغ مشخصی در مدت معینی در نوبت دریافت تسهیلات قرار داشته اند و بنا بر این بوده که بعد از اتمام دوره معین سپرده گذاری وام به میزان مبلغ سپرده به آنها تعلق گیرد.

اما بعد از ادغام این موسسه در بانک رسالت، ظاهراً برخی از شعب این بانک از ایفای تعهدات موسسه نصر کردستان خودداری کرده و به سپرده گذاران گفته اند " شما شرایط دریافت وام را ندارید ".

ظاهراً ماجرا از این قرار بوده است که این گروه از سپرده گذاران بعد از اتمام دوره معین سپرده گذاری طبق اعلام رئیس و مسئولان شعب سپرده را از موسسه برداشت کرده و با امید اینکه در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند منتظر تماس بانک برای مراجعه به شعبه و دریافت تسهیلات می ماندند اما بعد ازگذشت چند ماه و عدم تماس از سوی شعبه تازه متوجه می شوند که با وجود تکمیل پرونده و ارائه مدارک متقاضی و ضامن، " وام " به آنها تعلق نمی گیرد.

بانک رسالت در توضیح به این سپرده گذاران اعلام کرده است که شما در زمان ادغام موسسه با بانک سپرده ای در حساب نداشتید و برهمین اساس مشمول دریافت وام نمی شوید.

اما جواب حجم عظیم این گروه از سپرده گذاران این است که " ما چندین ماه مبلغ های کلانی را بدون هر گونه سودی در موسسه نصر کردستان قرار داده بودیم و بعد از آنکه دوره معین تمام شد با اعلام بانک پول را از حساب خارج کردیم ".

این افراد در تماس های متعدد باخبرگزاری تسنیمخواستار پاسخگویی مسئولان بانک رسالت درباره وضعیت پرداخت تسهیلات به سپرده گذاران موسسه نصر کردستان شده اند. چرا که بسیاری از مشتریان این صندوق ماه ها پول های خود را در این صندوق پس انداز کرده اند تا با شرایط ویژه این صندوق که شامل سود پایین و بازپرداخت بلند مدت است وام بگیرند.

اما نکته اینجاست که درصورت موفق شدن این گروه از سپرده گذاران صندوق نصر کردستان به دریافت وام بازهم مشکل این گروه حل نمی شود چراکه بازپرداخت بانک قرض الحسنه رسالت با سود ۲ درصد اما بازپرداخت کوتاه مدت است و این موضوع برای مشتریان این صندوق مشکل ساز است. حالا تکلیف این مشتریان مشخص نیست و سردرگمی مردم یک بار دیگر در میان بی توجهی مسئولان مفقود شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار