|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۲۹

واکنش رئیس مجمع عالی واردات به گزارش رویترز در گفت وگو با تسنیم؛

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع عالی واردات با رد اینکه مشکلات پرداخت های مالی و تداوم تحریم بانکی عامل توقف کشتی های حامل غلات در بنادر ایران است گفت: کشتی ها در نوبت هستند تا پس از گذراندن مراحل از سوی سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی ترخیص شوند.

محمدحسین برخوردار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در واکنش به گزارش رویترز مبنی بر اینکه " تداوم مشکلات پرداخت های مالی ایران ناشی از سختگیری ها و تداوم تحریم های بانکی غربی منجر به توقف صدها هزار تن غلات و شکر وارداتی در مسیر های ترانزیتی به ایران شده است " گفت: در حال حاضر پول های بلوکه شده ایران که آزاد شده و در بانک های کشورهای مورد نظر از جمله سوئیس است، ما می توانیم با بخشی از آن پول ها کالاهای اساسی را تهیه کنیم بنابر علتی که از سوی خبرگزاری رویترز برای توقف کشتی ها بیان شده صحت ندارد.

وی ادامه داد: دولت ایران همواره به کالاهای اساسی توجه داشته و همیشه پول کالاهای اساسی را در اولویت پرداخت قرار داده است. اما درباره اینکه صدها هزار تن غلات و شکر در مسیرهای ترانزیتی به ایران دربنادر ایرانی بندر عباس و بندر امام خمینی متوقف شده است شاید کشتی ها در نوبت باشند چرا که ترخیص کالا در گرو مراحلی از سوی سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی است.

برخوردار در واکنش به اینکه برخی می گویند " در بحثواردات ما همچنان نمی توانیم ال. سی. باز کنیم؛ بانک های بین المللی همچنان از تجارت با ما نگران هستند " تاکید کرد: قبل از اینکه تحریم ها علیه ایران تشدید شود، پس از اینکه ۸۵ درصد جنس های خارجی به دست ما می رسید، پول را ارسال می کردیم ولی با تشدید تحریم ها این رویه به هم خورد و پرداخت های ما در تجارت به صورت نقدی شده است و اکنون طرف های تجاری ما به دریافت نقدی عادت کرده اند. اما امیدواریم با سبک شدن این تحریم ها جریان ال سی مجدداً نقش ارزنده خود را نشان دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار