|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۴۲

وزیر راه و شهرسازی:

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ارتقاء کیفیت خط و مسیر جدید برای ترانزیت برون مرزی از اهداف پیش بینی شده راه آهن میانه – تبریز است، گفت: به زودی جذب سرمایه گذار برای این پروژه نهایی می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به ضرورت احداثراه آهندو خطه۲۰۰ کیلومتریدر حال احداثمیانه - تبریز، اطهار کرد: ۱۸۰ کیلومتر از این مسیر ریلی درحال زیر سازی است که دستور آغاز عملیات زیر سازی ۲۰ کیلومتر باقی مانده در شهر تبریز نیز صادر شده است.

وی با اشاره به این که این خط ریلی قابلیت برقی شدن را دارد که می تواند سرعت آن را به ۲۰۰ کیلومتر برساند، تصریح کرد: برای تامین مالی خط ریلی میانه – تبریز موافقتنامه کمیسیون ترک تشریفات گرفته شده و هم اکنون در صدد تامین فاینانس آن هستیم که امیدوارم در تابستان این کار انجام شود و پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

محور ریلی میانه – بستان آباد – تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز – تهران و کاهش زمان سفر به حدود ۵.۵ ساعت می شود.

این مسیر دارای ۹ ایستگاه است که در پایان به ایستگاه سراسری راه آهن تبریز می رسد. حمل ۳ میلیون تن بار و جابجایی ۴.۵ میلیون نفر مسافر در سال از اهداف پیش بینی شده برای این پروژه هستند.

مسیر ریلی میانه – تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر دارای ۷ دستگاه تونل، ۲۱ دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۰۰ کیلومتر برای قطارهای باری است.

بنابراین گزارش در مسیر تهران تبریز سالانه ۱۵ میلیون مسافر در حال تردد هستند که سهم حمل ونقل جاده ای در این جابجایی حدود ۹۴ درصد، حمل و نقل هوایی ۴ درصد و ریلی ۲ درصد است.

در حال حاضر مسافت جاده ای تهران – تبریز ۵۹۷ کیلومتر و مسافت راه آهن این دو شهر ۷۳۶ کیلومتر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار