|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۴۷

رمزوراز بی محلی به طلب ۸۰هزار میلیاردی ۹

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بدهکاران کلان بانکی به عنوان هیولاهای اقتصادی نام برد و برضرورت برخورد دولت با این افراد تأکید کرد و گفت: این افراد به قدری بزرگ هستند که عوامل بانکی از آنها می ترسند.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر ارتباط با چرایی افزایش معوقات بانکی و عدم وصول این معوقات در نظام بانکی، اظهار داشت: بانک ها معمولاً نمی خواهند خودشان را به دردسر بیاندازند و فکر می کنند در بلندت مدت می توانند این تسهیلات معوق شده را وصول کنند.

وی عدم دلسوزی برخی از عوامل بانکی را در افزایش مطالبات معوق موثر دانست و گفت: اگر این گروه در همان مراحل اولیه دقت کافی و عزم جدی در وصول تسهیلات داشته باشند، آمار معوقات بانکی کاهش می یابد اما این افراد از اجرای وظایف خود امتناع کرده و اجازه میدهند حجم معوقات افزایش یابد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بخش اعظم تسهیلات معوق شده ناشی از پرداخت تسهیلات به افرادی خاص از طریق واسطه و بصورت غیر قانونی است. البته این تسهیلات کلان نه تنها در تولید سرمایه گذاری نشده اند بلکه در مشاغل کاذب و بازارهای غیر مولد بکار گرفته شده اند.

نکو البته قوانین بانکی را در افزایش مطالبات معوق بی تأثیر ندانست و تاکید کرد: اکثر این تسهیلات کلان معوق بدون وثیقه و ضامن معتبر پرداخت شده است و همین مساله موجب افزایش معوقات بانکی شده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس نهم مهمترین مشکل فعلی نظام بانکی را تسهیلات کلان معوق شده عنوان کرد و افزود: متأسفانه این هیولاهای اقتصادی(بدهکاران کلان بانکی) به قدری بزرگ هستند که عوامل بانکی از آنها می ترسند و نسبت به وصول این تسهیلات نگران می باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که با عزم دولت یازدهم و ورود جدی دستگاه قضا بدهکاران کلان بانکی شناسایی و باندهای اقتصادی فاسد منهدم شوند و افزود: جنگ با این باندهای اقتصادی مخوف و اندک از سوی دولت بسیار سخت و نفس گیر خواهد بود ولی عاقبت این جنگ، پیروزی از آن دولت خواهد شد.

نکو البته این را هم گفت که باید برابر مقررات تمامی دستگاه ها و قوای مرتبط بصورت جدی و قانونی نسبت به دریافت حق مردم و کشور وارد عمل شوند و این مطالبات معوق را وصول کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار