|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۶۵

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: ورزش روزانه موجب دفع مواد زائد از بدن می شود که خود عاملی برای زیبایی و روشن شدن پوست است.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، محمود خدادوست درباره سلامت پوست اظهار داشت: استراحت، خواب کافی در رنگ پوست و شادابی آن اثرگذار است همچنین ورزش کردن به دلیل اینکه موادزائد را از بدن دفع می کند در سلامت پوست بسیار تاثیر می گذارد.

به گفته ویاگر کسی هر روز ورزش روزانه داشته باشد، مواد زائد از بدنش به خوبی دفع می شود که این مسئله موجب می شود که پوست افراد روشن و زیبا شود البته باید توجه داشت که افراد غذا را متناسب با جنس، شغل، سن و مزاج مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: اگر معده کسی دارای طبع سرد باشد مصرف غذاهای طبع گرم برایش مفید است و به بدنش آسیب کمتری وارد می شود.

خدادوست افزود: مزاج پایه که شخص با آن به دنیا آمده با مزاج عارضی(بیماری) ممکن است تفاوت داشته باشد به عنوان مثال فردی که دارای مزاج عمومی سرد و تر که چاق، انعطاف پذیر، آرام و صبور است که غلبه سردی و خشکی در مغزش موجب شده که حساس و زودرنج شود.

وی با اشاره به اینکه کبد چرب ریشه در کم تحرکی دارد، گفت: مزاج کبد گرم و تر است که غلبه سردی و تری در کبد منجر به بروز کبد چرب می شود؛

این متخصص طب سنتی ادامه داد:کبد جایگاه متابولیسم بدن است و مصرف غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، الویه، گوشت گاو، غذاهای کنسروی و آماده توان مضم معده را کاهش می دهد در نتیجه کیلوس غلیظ به کبد می رسد که توانایی کبد در هضم و جذب آن آهش پیدا می کند در نتیجه کبد چرب ایجاد می شود.

خدادوست اضافه کرد:کک و مک و کلا بیماری های پوستی ناشی از یک اختلال در دورن بدن است و بهتر است افراد صورت خود را روتوش نکنند و به حل مشکل داخلی بدنشان بپردازند.

وی درباره حجامت خاطرنشان کرد:حجامت در اصل اعمال دستی یا یداوی است ولی قدم اول درمان نیست.رعایت اصول ۶ گانه سلامتی قدم اول درمان هستند البته حجامت عام نوعی پاکسازی عمومی بدن است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار