|
|
کدخبر: ۱۷۶۰۸۹

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: گزارش بانک مرکزی حاکی است: از مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات معوق بانکی تا دیماه سال گذشته، ۱۱۲ شخص حقیقی و حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان و ۶۱ فرد حقیقی و حقوقی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق به شبکه بانکی دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، نیمه اردیبهشت ماه سال جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از ارسال اسامی ۵۷۵ بدهکار بانکی به قوه قضائیه خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون مجموع مطالبات معوق بانک ها با ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.

جهانگیری با اعلام اینکه ۵۷۵ نفر به عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده اند، گفت: اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است، از طرف دیگر سیف رئیس کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که ۲۰ نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.

با انتشار این خبر، گزارش هایی از فهرست بدهکاران بانکی منتشر شد مبنی بر اینکه ۱۴۵ نفر بالای ۱۰۰ میلیارد تومان به میزان ۴۲ هزار میلیارد تومان و ۲۸۳ نفر بالای ۵۰ میلیارد تومان به میزان ۴۷ هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارند.

این در حالی است که گزارش های رسمی بانک مرکزی در دی ماه سال گذشته نشان می دهد: کل تسهیلات بانک ها اعم از جاری و غیرجاری بیش از ۵۲۳ هزار میلیارد تومان و تسهیلات غیرجاری(معوق) بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات ۱۵.۴ درصد می‎باشد.

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی،بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان ۶۱ پرونده می باشند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۱۵۲ هزار میلیارد ریال است که ۱۸.۹ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می شود.
همچنینبدهکاران بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان ۱۱۲پرونده می‎باشند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۷۷.۳ هزار میلیارد ریال برابر ۹.۶ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور است.
بر این اساس، بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان ۱۷۳ پرونده متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی است وجمعا مبلغ ۲۲۹.۷ هزار میلیارد ریال بوده که ۲۸.۵ درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‎شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار