|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۰۴

دایوش فرضیایی(عمو پورنگ) مجری و برنامه ساز کودک صدا وسیما با حضور در برنامه خیابان ایران به شایعات و حواشی پیش آمده برایش پاسخ گفت.

به گزارش مشرق،برنامه خیابان ایران، برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه یک است که پنجشنبه و جمعه هر هفته به صورت زنده از ساعت۲۳ به مدت ۱۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی حامد جوادزاده به روی آنتن می رود.

برنامه خیابان ایران این هفته میزبان دو تن ازمجریان و برنامه سازان صدا و سیما بود که بیش از ۱۰ سال مردم و مخصوصا کودکان با انها زندگی کردند و با آنها کودکی را به نوجوانی رساندند، داریوش فرضیایی یا عمو پورنگ که بیشتر از انکه نام خودش بر سر زبان ها باشد مردم او را با نام مستعارش می شناسند و مسلم آقاجان زاده تهیه کننده برنامه کودک و نوجوان که سالهاست تهیه کنند برنامه های عمو پورنگ است.

فرضایی با حضور در برنامه خیابان ایران در خصوص شایعات اتمام برنامه عموپورنگ گفت: بحثشایعه که همیشه در حواشی افراد رسانه ای وجود داره و این بخش جدایی ناپذیر این حرفه است.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه که در خصوص اتمام برنامه عموپورنگ در صدا و سیما پرسیده شده بود افزود که بحثاتمام برنامه صرفا به اتمام قرار داد من با صدا وسیما مربوط می شد، من حدود ۱۴۱ برنامه قرار داشتم که پس از اتمام آن این قرار داد را تجدید نکردم و حس کردم که بالاخره مدتی هم نیاز به استراحت دارم.

وی در خصوص شایعه رفتن او از صدا و سیما به دلیل برنامه انتقادی اش که در ان کلیدی را نشان داده بود گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که اصلا بحثکلید در ان برنامه صرفا به تصویر کشیده یک حدیثبود و به آن کلید معروف ارتباطی نداشت.

آقاجان زاده نیز در همین رابطه گفت: چنین بحثی متاسفانه در فضای مجازی به آن دامن زده شده بود که البته عده ای برای اینکه به صدا وسیما حمله کنند به این شایعات می پرداختند و اصلا کلیدی که در آن برنامه نمایش داده شده بود، شبیه به کلید معروف نبود بلکه بیشتر شبیه به سوئیچ بود.

فرضیایی در ادامه با انتقاد از نبود فیلمنامه خوب برای برنامه سازان کودک گفت: متاسفانه در این زمینه ما ضعف بسیاری داریم و باید روی این مسئله کار کنیم، ما باید سلیقه کودکان را بشناسیم و برای سلیقه آنها برنامه سازی کنید چرا که سلیقه کودک امروزی با کودک دهه ۶۰ متفاوت است.

وی همچنین ادامه داد: که باید برنامه سازان برای ساخت برنامه هایی که کودکان را مخاطب قرار داده است این موضوع را مد نظر قرار دهند که ارزش ها وباورهای اعتقادی را به این نسل منتقل کنند و این چیزی بوده که من سعی می کردم در برنامه هایم از ان دریغ نکنم.

عموپورنگ گفت: ما باید بچه ها را در برنامه های صدا وسیما در اولویت قرار دهیم و برای برنامه و برنامه سازان کودک بودجه ای مناسب در نظر گیریم همانطور که در دوره ای این چنین بود و از دل آنها افراد بزرگ سینمای امروزی ما به بیرون امد که در عرصه سینما و تئاتر افراد موفق و صاحب سبکب شدند.

آقاجان زاده در خصوص بحثمسائل مالی و شایعاتی که در این خصوص وجود داشت مبنی بر گرفتن پول های چند ده میلیونی توسط تیم برنامه ساز عمو پورنگ گفت: ما اصلا در شهرها بلیط فروشی نداشتیم و از مردم پولی دریافت نکردیم ولی مسلما برخی دعوت کنندگان مراسم که برای میهمانان دستمزدی ناچیز را مد نظر قرار می دادند که البته از کل دستمزد این هنرمندان دعوت شده در مراسم از پول غذای مراسم نیز کمتر می بود.

فرضیایی در پایان صحبت های خود گفت: برنامه سازی برای کودک حمایت می خواهد چرا که امروز تکثیر قارچ گونه برنامه ها به شدت اسیب زاست و از طرفی هم نبود فیلنامه خوب و نگاه غیر علمی به مخاطبان این قشر دغدغه های اصلی برنامه سازان حوزه رسانه شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار