|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۳۷

رئیس سازمان بهزیستی در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان با فعالیت در دو حوزه مددکارمحوری و طب پیشگیری در مسیری گام برمی دارد تا هزینه خانوار را در حوزه درمان و بیماری کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی امروز در خطبه های پیش از نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به اینکه در هفته ای که گذشت دو عنوان در تقویم کشور وجود داشت که به سازمان بهزیستی مربوط می شد، اظهار داشت: روز ملی مددکار که مصادف با تولد حضرت علی(ع) بود؛ سالهای سال است که سازمان بهزیستی به عنوان تنها نهاد دولتی متولی موضوع مددکاری است و امسال این روز را با حضور رئیس جمهور و دستگاه های که خدمات مددکاری ارائه می کنند برگزار کردیم و تصمیم داریم تا روز ملی مددکار را در تقویم کشور ثبت کنیم.

وی افزود: موضوع مددکاری در تمام فرایندهای سازمان بهزیستی ثبت شده است. حتی سلامت اجتماعی در موضوع مددکاری نهادینه شده است و می توان با فرآیند مددکاری و مداخله بهنگام سلامت اجتماعی را مدیریت کرد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه این سازمان با حدود ۱۵۰ فعالیت که عمدتا مددکار محور در قالب مشاوره و مهارت ها علمی مددجویان را تحت حمایت قرار می دهد، گفت: می توان ادعا کرده که موضوع سلامت اجتماعی و طبق پیشگیری در سازمان بهزیستی به خوبی در حال اجراست و به سمتی حرکت می کنیم که هزینه های درمان مردم را از طریق فرآیند مددکاری و اگاه سازی کاهش دهیم.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگری که بهزیستی سالها در خدمت در این حوزه و تولید محتواست بحثتحکیم بنیان خانواده است. سازمان بهزیستی از ابتدای شکل گیری خانواده یعنی مشاوره پیش از ازدواج تا هنگام بروز مشکل و از طریق مشاروه های پیشگیری از طلاق درحال ارائه خدمت به جامعه است به گونه ای که امسال با حمایت دولت طرح پایلوت کاهش طلاق و مانایی خانواده را در استان یزد اجرا کردیم و در تلاش هستیم تا این طرح پایلوت را فراگیر کنیم.

وی بیان کرد: مراکز مداخله، آگاه سازی و مشاوره رایگان را برای ارائه خدمت به افرادی که دچار مشکل شده اند راه اندازی کرده ایم هم اکنون اساسی ترین مشکل این است که مداخله بهنگام در عرصه خانواده را نداریم. بنابراین برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده به جای توانبخشی مبتنی بر جامعه را مدنظر قرار داده ایم. و حرکت ما در راستای انسجام خانواده ها است. بنابراین امروز اگر در بهزیستی معلولی را نگهداری می کنیم این ارائه خدمت باید مبتنی بر خانواده باشد و عنصری از خانواده فرد را همراهی کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امروزه سازمان بهزیستی در حوزه ارائه خدمات پزشکی اجتماعی تلاش می کند، گفت: باید به مردم طب پیشگیری محور مبتنی بر آگاه سازی عمومی را ارائه کرد جرا که از این طریق می توان بسیاری از هزینه های خانواده را کاهش داد، بنابراین رویکرد اساسی دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در عین اینکه برنامه توسعه بیمه ای را دنبال می کنند، طب پیشگیری و آگاه سازی است.

هاشمی افزود: افراد خانواده باید آگاهی لازم را داشته باشند و از فعالیت هایی که باعثمی شود چرخه بیماری کوتاه تر شده و یا ورود به چرخه بیماری را مسدود می کند آگاه شوند. بنابراین سازمان بهزیستی با دو رکن مددکار محوری و طب پیشگیری به سمتی می رود تا سهم سبد اقتصادی خانواده در حوزه درمان و بیماری را کاهش دهد.

وی در خصوص یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار کرده است و مددجویان سازمان بهزیستی در مسیر هدفمندی یارانه ها خیالشان راحت باشد چرا که برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا از این مسیر عائداتی را به صورت هدفمند و هوشمند به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار