|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۹۶

وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳ میلیون نفر(بیمه سلامت ایرانیان) شده اند، از نیازسنجی تجهیزات هتلینگ بیمارستان های کشور تا ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: امیدواریم دریافت های غیرقانونی تا پایان سال در تمام استان ها برچیده شود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: کار خیلی بزرگی در حوزه سلامت در حال اتفاق است و به تدریج مشخص می شود که تصمیمات دولت که مورد حمایت مجلس و کل نظام بوده، چه برکاتی می تواند داشته باشد.

وزیر بهداشت در زمینه طرح تحول سلامت، گفت: اجرای موفق اولین فاز از طرح تحول نظام سلامت جای تقدیر و تشکر از پرسنل جامعه پزشکی بویژه فعالان دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشتی دارد. چرا که حسن برخورد و توجه آنها در قالب اجرای صحیح این طرح در جهت اقبال و استقبال مردم بسیار کمک کننده بود.

به گفته هاشمی کار خیلی بزرگی در حال اتفاق است و شاید تا الان کمتر به ارزش های آن پی برده باشیم. به تدریج مشخص می شود که تصمیمات دولت که مورد حمایت مجلس و کل نظام بوده، چه برکاتی می تواند داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: این طرح به فسادگریزی کمک خواهد کرد چرا که در برخی مراکز به دلیل کم توجهی و کمبود اعتبارات، فساد رخنه کرده بود. البته بخش خصوصی نیز در اجرای این طرح همراهی خوبی داشته است. در ادامه اجرای این طرح باید بسته خدمات پایه تعریف شود و نظام ارجاع نیز شکل خواهد گرفت. بهره وری نیز به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بیمه شدن همه ایرانیان که یک آرزو بود، در حال اتفاق افتادن است و تا به حال بیش از ۳ میلیون نفر بیمه شده اند. هرچند هنوز اشکالات زیادی وجود دارد.

وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی پیرامون ارزیابی و پایش عملکرد دانشگاه ها اذعان کرد: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی می خواهم که از نمایندگان استان ها جهت سرکشی، بازدید و حضور در بیمارستان ها دعوت به عمل بیاورند. این حرکت برای مردم آرامش بخش است و اشکالات را به ما یادآوری می کند.

هاشمی اضافه کرد: برخورد با تخلفات و نظارت مداوم باید به شدت پیگیری شود و رضایت مردم را به همراه داشته باشد. رسانه ها به عنوان نماینده حقوق مردم، انتظار این نظارت ها را دارند.

وی افزود: بسته های نظارتی حتماً باید مورد توجه قرار گیرند و ستادهای نظارتی در دانشگاه ها و کمیته های نظارتی در بیمارستان ها نیز باید شکل بگیرند.

هاشمی در ادامه بیان کرد: دولت افتخار می کند به اینکه این بخش از حرکتی که شروع شده، با قوت و صلابت دنبال می شود.

وی با اشاره به تقدیر و تشکر اعضای دولت از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت گفت: مقرر شده که با حضور معاون اول رئیس جمهور هر دو هفته یکبار جلسه ای تشکیل شود و تحت نظر معاون اول هماهنگی های لازم با سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها جهت اجرای هرچه موفق تر این طرح صورت پذیرد.

وزیر بهداشت گفت: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت واگذار شده است و این کار کمی نیست و در سامان بخشی به وضعیت نابسامان موجود بسیار موثر است.

به گفته هاشمی تعرفه های بخش دولتی و خصوصی نیز روز چهارشنبه در هیات دولت به تصویب رسید. انتظار داریم با اجرایی شدن سایر بسته های خدمتی در ماه های آینده بخصوص بسته ویزیت و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، دریافت های غیرقانونی تا پایان سال در تمام استان ها برچیده شود.

وی همچنین تاکید کرد: تعرفه های دولتی مصوب سال ۹۳ از اول اردیبهشت ماه قابل اعمال خواهند بود. تعرفه های بخش خصوصی نیز با همکاری سازمان نظام پزشکی تعیین و در دولت تصویب شده است. البته هنوز تعرفه Kجراحی مشخص نشده و امیدواریم بتوانیم کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات را در این زمینه مصوب کنیم. نظام پزشکی نیز با ما همراه است و در بحثنظارت بر اجرای تعرفه ها بسیار نقش عمده ای دارد. روسای دانشگاه ها به همراه سازمان نظام پزشکی در هر استانی باید به سمت تحقق عدد تعرفه ها پیش بروند. بسته نظارتی نیز از سازمان نظام پزشکی ضمیمه تعرفه ها دریافت کرده ایم و به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است. این بسته نظارتی باید حتما اجرایی شود.

وی با اشاره به این که در مورد موفقیت ها و ناکامی های اجرای طرح تحول سلامت باید با مردم صحبت کرد، افزود: تمام موفقیت ها می تواند از طریق استانداری ها، ائمه جمعه و رسانه ها به گوش مردم برسد و در مورد ناکامی ها هم باید با صراحت با مردم صحبت کرد تا اعتمادسازی ایجاد شود. اعتمادسازی سرمایه گذاری بزرگی برای پیشبرد اهداف است.

به گفته هاشمی اعتبارات این طرح آبروی نظام و دولت است. دولت هدفش این است که در این بخش اعتبارات را به موقع پرداخت کند. بیمه ها نیز باید همین تعهد را داشته باشند و به موقع منابع را تزریق کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی افزود: در بسته های بهداشتی طرح تحول باید پزشکان عمومی را دعوت کرده و اطلاع رسانی های لازم به آنها داده شود.

هاشمی درباره هتلینگ بیمارستانی و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در این بخش نیز گفت: مقرر شده که تا پانزدهم خردادماه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در این بخش نیازسنجی شده و ارقامی که به هر دانشگاه باید اختصاص داده شود، مشخص شود.

وی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواست که موارد و مشکلات مربوط به اجرای طرح تحول سلامت را به وزارت بهداشت منعکس کنند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار