|
|
کدخبر: ۱۷۶۲۶۴

با تاخیری یک ساعته نخستین جشن رسانه های سینمایی دقایقی پیش در ایوان شمس تهران آغاز شد.

به گزارش مشرق،نخستین جشن رسانه ها در حوزه سینما دقایقی پیش با حضور اهالی رسانه و سینما در ایوان شمس تهران آغاز شد.

حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از ابتدای مراسم در سالن حضور پیدا کرد.

حمید نعمت الله، هادی مقدم دوست، کمال تبریزی، رسول صدرعاملی، سعید راد، مازیار میری، محمدرضا شفیعی، مسعود فراستی، محمدرضا جعفری جلوه، حبیب اسماعیلی، امیر سماواتیان، جهانگیر کوثری و.. در این مراسم حضور دارند.

بعد از قرائت قرآن توسط کریم منصوری، قاری بین المللی، محمدرضا جعفری جلوه رئیس بنیاد فارابی سخنرانی کرد و بعد از سخنرانی جعفری جلوه، مرشد محمدرضا معجونی و ابوالفضل ورمرزیار به نقل گویی و خواندن بخش هایی از شاهنامه فردوسی پرداختند و برنامه بعدی که تقدیر از شهیدان آوینی و حسن باقری و مرحوم رسول ملاقلی پور انجام شد.

اولین بخش اهدای جوایز مسابقه جشن رسانه ها به برنامه های رادیویی و تلویزیونی اختصاص داشت. در این بخش اکبر عالم عالمی به دلیل اجرای برنامه هنر هقتم، محمو گبرلو به دلیل اجرا و تهیه کنندگی برنامه «هفت» و مارال دوستی به دلیل برنامه رادیویی «پرانتز باز» برگزیده شدند.

ادامه برنامه به سخنرانی حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی اختصاص داشت. بخش اصلی سخنان ایوبی به شمردن ویژگی های اصلی شاهنامه فردوسی اختصاص داشت. ایوبی معتقد بود عدالت به عنوان اصلیترین محور شاهنامه فردوسی، محور و سرمنشا بزرگ فرهنگ ایرانی است.

ایوبی معتقد بود سینمای ایران هنوز حق شاهنامه را ادا نکرده است و ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران از این گنجینه بزرگ مشرق زمین نهایت بهره برداری را انجام دهد.

برنامه بعدی تقدیر از برگزیدگان ویژه رسانه ها بود. در این بخش از شماغفاری دبیر سینمایی ایسنا و کیوان امجدیان دبیر سینمایی فارس و مسعود داوری، سردبیر روزنامه بانی فیلم تقدیر شد.

همچنین از مسعود نجفی به عنوان یک خبرنگار سینمایی با فعالیت مستمر ۱۰ ساله تقدیر شد.

مراسم بعدی جشن امروز رسانه های سینمایی تقدیر از ۵ سینماگر با سابقه سینمایی بود. ابراهیم حاتمی کیا، رسول صدرعاملی، ابوالحسن داوودی، علی معلم و فریدون جیرانی به ترتیب تقدیر شدند.

ابراهیم حاتمی کیا در سخنانی کوتاهی که قبل از تقدیر از او در یک کلیپ ضبط شده پخش شد درباره سینمای بدنه و سینمای جشنواره ای سخنان قابل تاملی گفت. حاتمی کیا عقیده داشت امروز با چیزی به نام سینمای جشنواره ای با همه مشخصات و مختصاتش به جای سینمای ملی مواجهیم. اتفاقی که انرژی کودکان ما را بلعید.

در ادامه مراسم هم از دو منتقد پیشکوست ماجرا تقدیر شد. برای تقدیر از جواد طوسی، مسعود کیمیایی، فیلمساز محبوب این منتقد و شهاب حسینی بازیگر سینما روی سن آمدند و با استقبال ویژه حاضرین در سالن مواجه شد.

بعد از جواد طوسی، از مسعود فراستی و محمدتقی فهیم، دو منتقد دیگر سینمای ایران هم تقدیر شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار