|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۸۶

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که بانک ها در روز روشن قانون شکنی می کنند، گفت: عملکرد بانک ها باعثشده تا سازندگان مسکن دیگر رغبتی به ساخت و ساز نداشته باشند.

علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: وقتی بانک ها وارد حوزه ساخت و ساز می شوند دیگر حاضر نمی شوند تسهیلات را در اختیار انبوه سازان قرار دهند، چراکه واحدهای ساخته خود را با سود بالاتری در بازار می فروشند و به نابسامانی این بخش دامن می زنند.

وی با تاکید بر این که بانک ها تبدیل به معضلی برای حوزه ساخت وساز مسکن شده اند، تصریح کرد: واقعیت این است که اقتصاد ایران را با بانک فلج کرده اند.

وی در این باره به مثالی اشاره کرد و گفت: یکی از سازندگان مسکن از یکی از بانک های خصوصی ۱۲۰ میلیون تومان وام دریافت کرد و ۶۰ میلیون تومان را بازپرداخت کرده، اما به دلیل عدم پرداخت دو قسط، بانک پنج واحد آپارتمانش را تملک کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که بانک از وام گیرنده وکالت بلاعزل گرفته است، افزود: این در حالی است که قیمت آپارتمان ها حداقل ۷۰۰ میلیون تومان است. متاسفانه حرف چنین افرادی هم جایی نمی رسد یکبار هم دادگاه رفته به نفع وام گیرنده رای صادر شده اما در تجدیدنظر به نفع بانک رای صادر شده است.

خسروی با تاکید بر این که بانک ها در حال ضربه زدن به بخش ساخت و ساز مسکن کشور هستند، اظهار کرد: با این وضعیت سازندگان وارد این حوزه نمی شوند.

وی با بیان این که سه قانون داریم که بانک ها در روز روشن آن را می شکنند، تصریح کرد: بانک ها نباید به سرمایه گذاری غیرمنقول وارد شوند اما همه بانک ها وارد این حوزه شده اند، بانک ها نباید به اعضای هیات مدیره وام پرداخت کنند که البته این قانون را هم زیرپا می گذارند.

وی با بیان این که قانون دیگر مربوط به این است که بانک ها نباید شرکت داری کنند، ادامه داد: بانک ها هم وام می دهند و هم شرکت داری می کنند و با این اقدامات اقتصاد کشور را خراب کرده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار