|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۸۷

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی همچنان بی نظیر است و مشکلی در زمینه تامین در بازار وجود ندارد، گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم، ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و پول آن ظرف مدت ۴۸ ساعت پرداخت شده است.

عباس قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت موجودی کالاهای اساسی وجود ندارد گفت: هم اکنون موجودی کالاهای اساسی همچنان بی نظیر است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ذخایر کالاهای اساسی تنها با مصوبه دولت در بازار آزاد خواهد شد و هم اکنون البته نیازی به این کار نیست چراکه شرایط بازار آرام است.

وی تصریح کرد: به موازات ذخیره سازی کالاهای اساسی، هم اکنون خرید گندم از کشاورزان نیز در دست انجام است و تاکنون حدود ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و البته تولید امسال نسبت به سال گذشته از رشد برخوردار بوده است.

به گفته قبادی، وجوه کشاورزان نیز ظرف مدت ۴۸ ساعت به آنها پرداخت می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان بخشی از گندم تولیدی خود را به بخش خصوصی می فروشند، گفت: ممکن است فروش گندم به بخش خصوصی به رقمی بالاتر از نرخ های پرداختی از سوی دولت صورت گیرد و البته این بخش از گندم فروخته شده، نیاز صنف و صنعت را تامین می کند.

قبادی در خصوص نرخ نان نیز گفت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نهایی نشده است و اگر تصمیمی اتخاذ شود، دولت حتما آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار