|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۱۴

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از برگزاری آزمون سنجش مهارت کارآموزان در استان تهران خبر داد گفت: هدف اصلی از برگزاری این آزمون تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقای توانایی علمی برای اشتغال مولد و پایدار است.

حمیدرضا خانپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره نخستین آزمون هماهنگ سنجش مهارت کارآموزان و کارجویان استان تهران گفت: این آزمون با حضور ۳۲هزار و ۵۱۹ نفر در ۴۰۳ حرفه آموزشی و در ۲۰ حوزه امتحانی و ۵ شیفت برگزارشد. این آزمون در ۵ شیفت با ۱۴ هزار و ۴۷ نفر زن و ۱۸هزار و ۴۷۲ نفر مرد برگزار شد.

وی ادامه داد: اهم رشته ها در زیر گروه صنعت، خدمات و کشاورزی، حرفه های اتومکانیک، جوشکاری، برق، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، قالیبافی، صنعت ساختمان، هتل داری و گردشگری، نان های حجیم، پرورش قارچ صدفی و صنایع دستی بودند، برای قبول شدگان پس از سنجش علمی و موفقیت در آزمون ظرف یکماه گواهینامه الترونیکی مهارت صادر می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در بیان هدف از برگزاری این آزمون گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد در بخش های مختلف صنعت، خدمات وکشاورزی و فراهم نمودن زمینه اشتغعال پایدار و مولد برای جویندگان کار از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون بوده است.

خانپور موفقیت مدیریت جهادی در توسعه اقتصادی را توجه به بخش خصوصی دانست، بیان داشت: تعامل دولت با بخش خصوصی در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و برنامه توسعه ای و برون سپاری است و می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت ایران باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران افزود: مربیان آموزش های فنی و حرفه ای با تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقای توانایی آنان در تبدیل علم و دانش به مهارت، زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار