|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۳۱

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از مذاکره با چند کشور آفریقایی به ویژه سیرالئون برای ساخت پالایشگاه های جدید نفت خبر داد و اعلام کرد: حجم صادرات فرآورده های نفتی ایران امسال افزایش می یابد.

شاهرخ خسروانی در گفتگو با مهر درباره مهمترین اهداف ساخت پالایشگاه و تاسیسات جدید فرآورش نفت در سایر کشورهای جهان، گفت: در شرایط فعلی ایران هیچ گونه پروژه و یا طرح فعال پالایشگاهی در خارج کشور ندارد.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه با این وجود مذاکراتی برای ورود به بازار فرآورده های نفتی در کشورهای مختلف جهان را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: از این رو رو در کنار ساخت پالایشگاه های نفت، احداثتاسیسات ذخیره سازیف خطوط لوله و اسکله های نفتی هم از دیگر محورهای مذاکرات با طرف های خارجی است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با چند کشور آفریقایی برای ساخت پالایشگاه هیا نفت، اظهار داشت: مذاکرات با کشور آفریقایی سیرالئون جدی است.

این مقام مسئول همچنین از مذاکرات بخش خصوصی ایران بریا پالایشگاه سازی در برخی از کشورهای آسیایی همچون اندونزی خبر داد و افزود: با بهره برداری از طرح های جدید توسعه در پالایشگاه هیا نفت، امسال حجم صادرات فرآورده های نفتی ایران افزایش می یابد.

خسروانی با اشاره به احتمال افزایش صادرات گاز مایع، نفتای سبک و سنگین، نفت کوره و برخی از فرآورده های ویزه نفتی ایران در سال جاریف علاوه بر این افزایش حجم سوآپ و ترانزیت فراورده نفتی به ویزه با کشورهای همسایه همچون عراق هم در اولویت قرار دارد.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران پیشتر در گفتگو با مهر از توافق با ۶ کشور آفریقایی به منظور ساخت پالایشگاه های نفت خبر داد و اظهار کرده بود: تاکنون تفاهم نامه هایی با ۶ کشور آفریقایی برای احداثپالایشگاه های نفت مقیاس کوچک امضا شده است.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری هم بهمن ماه سال گذشته در نشستی مشترک با " رانکلین بای کارگ بو " فرستاده ویژه رییس جمهوری سیرالئون از آمادگی بخش خصوصی و دولتی ایران برای حضور در طرح های مرتبط با نفت و گاز سیرالئون خبر داد و گفته بود: تهران از هر طرح و پیشنهادی که منجر به تعمیق بیشتر روابط با کشورهای آفریقا شود، استقبال می کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار