|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۴۸

وضعیت خوابگاه دانشگاه ها سرو سامان می یابد

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل بخش مشارکت های مردمی غیر دولتی در وزارت بهداشت و سرو سامان یافتن وضعیت خوابگاه ها خبر داد و گفت: اگر تنگ نظری ها کنار رود، حتماً نسل آینده جامعه پزشکی عملکرد بهتری نسبت به شرایط فعلی خواهند داشت.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه یکی از گرفتاری های مرتبط با موضوع خوابگاه های دانشجویی، گسترش بی رویه و بی حساب و کتاب دانشگاه ها و دانشکده ها در کشور است، اظهار داشت: به طوریکه در یک شهر با جمعیت حداقلی دانشگاهی با دانشکده های مختلف تاسیس شده و نشان می دهد سرمایه گذاری در این حوزه تا به حال عادلانه نبوده است.

هاشمی افزود: وزارت بهداشت عقب ماندگی های چند ساله را همراه خودش دارد و در عین حال ماموریت های خیلی سنگینی در حوزه بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و فرهنگ روی دوشش است. همچنین، کمبود اعتبارات در دو تا سه سال اخیر نیز مزید بر علت شده است، ولی باید صبوری به خرج داد و سیاست های نادرست توسعه ای را به تدریج جبران کرد.

وی با بیان اینکه تفکیک اعتبارات دانشجویی و آموزشی باید اتفاق بیفتد، افزود: اعتبارات بخش هایی چون وام دانشجویی و سرانه نیز مشخص است و ما نمی توانیم از اعتبارات حوزه درمان، بهداشت و پژوهش در این بخش ها استفاده کنیم. ضروری است در این حوزه ها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به همه است ولی در عین حال شاید خیلی از دانشجویان تمایل نداشته باشند که در قالب تشکل ها قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: شورای صنفی به نوعی محلی برای تربیت مدیرانی آینده است و توانمندی دانشجویان را در خود می گنجاند پس تمام دانشگاه ها به شدت به این شوراها نیازمند هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه مسئولان ارشد کشور نیز همین است، گفت: امام خامنه ای معتقد هستند که آینده کشور در دست دانشجویان قرار دارد و این جمله حقیقتی را در بر می گیرد که شامل نسل های گذشته و آینده است.

به گفته وزیر بهداشت بخش مشارکت های مردمی غیر دولتی شامل خیریه ها در وزارت بهداشت به زودی تشکیل خواهد شد و کمک بسیار بزرگی به سر و سامان دادن به وضعیت خوابگاه ها خواهد کرد. هیچ حساسیتی روی وقفی بودن یا ملکی و استیجاری بودن خوابگاه وجود ندارد. به نظر می رسد وقتی دیگران می توانند تصدی گری کنند، بهتر است خودمان پیش قدم نشویم و سرمایه خود را در جاهای دیگر به نحو بهتر و شایسته تری استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: مشکلات مربوط به نحوه سرویس دهی از قبیل سرعت اینترنت، کیفیت غذا و موارد دیگر باید توسط معاون آموزشی دانشگاه حل شود و نیازی به دخالت وزارت خانه نیست.

وی بیان کرد: دانشجویان باید حساسیت بیشتری به مسائل کلان کشور داشته باشند و به این دلیل که یک سوم دانشجویان قرار است مدیران آینده یا کارگزاران حوزه سلامت باشند، سرمایه گذاری در حوزه بسیار ارزشمند است.

وزیر بهداشت اذعان کرد: آموزش و فرهنگ آمیخته به هم هستند و اگر فرهنگ جامعه را تغییر ندهیم، تغییرات دیگر پایدار نخواهد بود. اگر از فرصت دانشجویی حداکثر استفاده را بکنید، به رشد و پیشرفت کشورتان کمک خواهید کرد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: باید به دانشجویان مسئولیت داد و به آنها اعتماد کرد، از قشری نگری فاصله گرفت و تنگ نظری ها را کنار گذاشت. در این صورت حتماً نسل آینده جامعه پزشکی عملکرد بهتری نسبت به شرایط فعلی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در نشست نمایندگان خوابگاه ها و امور رفاهی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، ۵۴ نفر نمایندگان خوابگاه های و امور رفاهی دانشجویان در حضور وزیر بهداشت، در زمینه مشکلات مربوط به ساختار خوابگاه ها، نیروی انسانی و بودجه های مربوط به دانشجویان نظرات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار