|
|
کدخبر: ۱۷۶۴۹۷

راغفر در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: دولت در شرایط کنونی با محدودیت های جدی مواجه است که با توجه به این محدودیت ها و منابعی که در اختیار دارد بایستی برنامه منسجمی در اقتصاد کشور تدوین کند.

حسین راغفر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمافزود: متاسفانه علی رغم وجود این محدودیت ها، دولت هیچ انسجام برنامه ای در حوزه اقتصاد ندارد. علت اصلی این موضوع نیز عدم وجود بینش روشن در درون دولت است.
راغفر با اشاره به اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها، خاطر نشان کرد: به طور مثال در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اراده منسجمی در دولت نیست. در مسئله هدفمندی، صدای روشنی از بدنه دولت به گوش نمی رسد. نگاه دولت به اجرای این قانون بیشتر سیاسی است تا ارتقای بهره وری در نظام اقتصادی کشور، لذا از این منظر با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.
وی گفت: مسلما در شرایط کنونی کسی از دولت این انتظار را ندارد که یک شب بر مشکلات و مسائل اقتصادی کشور فائق آید. اما آنچه که از دولت انتظار است، ارائه یک برنامه منسجم است.
راغفر گفت: متاسفانه دیدگاه های مختلف و با قدرتی در دولت تدبیر و امید وجود دارد که این مسئله مانع اصلی ایجاد انسجام در دولت می شود. در سطوح عالی دولت دیدگاه ها با یکدیگر متفاوت است لذا مدیریت و اداره کلان اقتصادی کشور قطعا با چالش روبرو خواهد شد.
وی گفت: با توجه به وجود همین تناقض ها، شخصا خیلی خوشبین نیستم که رشد ۳ درصدی و یا تورم ۲۵ درصدی محقق شود. اگر رشد مناسبی صورت نگیرد، رکود باعثافزایش تورم خواهد شد. لذا امیدی ندارم که با رویه کنونی دولت در اهدافش موفق شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: دولت باید هم شجاعت و هم تحرک بیشتری از خود نشان دهد. البته برخی اختلافات سیاسی یکی از موانع اصلی مقابل پیشروی سیاست های دولت است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار