|
|
کدخبر: ۱۷۶۵۳۱

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس گفت: نمره دهی صوری به دانش آموزان یک روند انحرافی در جریان آموزشی مدارس است و منجر به سست شدن پایه های آموزش و پرورش می شود.

میرقسمت موسوی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدرخصوص نمره دهی کاذب در مدارس اظهار داشت: نمره دهی صوری به دانش آموزان در حقیقت یک روند انحرافی در جریان آموزشی مدارس است.

وی افزود: اصرار مدیر مدرسه برای دادن نمره قبولی به دانش آموزان برای بالا بردن سطح عملکرد مدرسه به سست شدن پایه های آموزش و پرورش منجر می شود. با ارائه چنین آموزش هایی در سطح مدارس نمی توان به تربیت نسل باسواد دلخوش بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور به سمت حذف کنکور می رود، گفت: در این شرایط که نمرات دانش آموزان جایگزین کنکور می شود باید نسبت به وضعیت نمره دهی در مدارس حساس بود.

موسوی افزود: نمره دهی صوری از گذشته در نظام آموزشی وجود داشت و نمی توان منکر این مسئله شد باید با چنین رویه ای در مدارس مقابله کرد و در شرایطی که نظام آموزشی کشور به سمت تحول حرکت می کند باید با رویه هایی که منجر به آموزش سطحی در مدارس و کاهش کیفیت آموزش می شود، مقابله کرد.

وی با اشاره به ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع نمره دهی کاذب در مدارس گفت: این موضوع را با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی خواهیم کرد چرا که چنین رویه ای نباید در سطح مدارس گسترش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار