|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۰۷

با اعلام تعطیلی ۲۴۳۰ اماکن غیربهداشتی و کشف ۶۴۰ هزار موادغذایی فاسد /

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۷ هزار متخلف بهداشتی در ایام نوروز و معرفی آنان به مراجع قضایی، از تعطیلی ۲ هزار و ۴۳۰ اماکن غیربهداشتی و کشف بیش از ۶۴۰ هزار موادغذایی فاسد خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، علی اکبر سیاری با اشاره به شناسایی ۱۷ هزار متخلف بهداشتی در ایام نوروز و معرفی آنان به مراجع قضایی، از تعطیلی ۲ هزار و ۴۳۰ اماکن غیربهداشتی و کشف بیش از ۶۴۰ هزار موادغذایی فاسد خبر داد و اظهار داشت: در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از کل مراکز و اماکن حساس موجود تعداد ۸۵۷ هزار مورد بازرسی بهداشتی صورت گرفته است که منجر به ۱۷ هزار و ۳۹۸ مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی و ۲ هزار و ۴۳۰ مورد تعطیلی موقت مراکز و اماکن غیر بهداشتی شده است.

سیاری افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی به منظور کنترل بهداشتی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی و کاهش بیماری های منتقله از آب و غذا در ایام تعطیلات نوروزی به طور هم زمان توسط معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا شده است.

معاون بهداشت یادآور شد: این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری به مدت ۴۴ روز و به صورت روزانه توسط ۷۸۰ اکیپ سیار نظارتی و اجرایی از ۸ صبح تا ۸ شب در تمام روزها به ویژه روزهای تعطیل اجرا شده است.

وی افزود: همچنین، پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه در ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گلستان، کرمان، تبریز، البرز، بوشهر، همدان، دزفول، یاسوج، بهبهان، شوشتر، فسا، شهید بهشتی، تهران، خوزستان، آبادان، ایلام، مازندران و بابل توسط نمایندگان و کارشناسان ستادی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت از اسفندماه سال ۱۳۹۲ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۳ انجام شده است.

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، بر اساس آمار عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در طول اجرای طرح ۱۵۷ هزار و ۶۲۵ مورد کارت بهداشت برای کارکنان مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی صادر شده است.

سیاری در تشریح دیگر فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی اظهار داشت: در طول برنامه ۱۵ هزار و ۸۲۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک به فساد انجام شده است که ۶۴۰ هزار و ۲۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، انجام ۵۱۰ هزار و ۲۳۲ مورد کلرسنجی از شبکه های آبرسانی شهری، روستایی و حاشیه شهرها و اماکن بین راهی و نیز ۳۷ هزار و ۴۰۶ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی از دیگر اقدامات بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار