|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۳۲

در پی اعلام نارضایتی عزت الله انتظامی از طراحی و ساخت خانه موزه اش، بهروز غریب پور در مقام طراح این خانه موزه، توضیحاتی را ارائه کرد.

گروه فرهنگی مشرق- این هنرمند تئاتر تأکید کرد: طراحی این موزه نه تنها به تأیید آقای انتظامی رسیده بلکه ایشان برغم بیماری و عدم توانایی جسمی شان به کرات از تمام مراحل ساخت این خانه موزه بازدید کرده که هم عکس هایش است و هم فیلم هایش.

مدیرعامل پیشین خانه هنرمندان ایران افزود: اگر آقای انتظامی امروز این سخنان را می گوید، باید دید چه اتفاق ذهنی در ایشان رخ داده که سخنان قبلی اش را انکار می کند.

وی یادآور شد: آنچه برای ما مهم بود و با آقای انتظامی هم توافق کرده بودیم، این بود که خانه موزه ایشان، موزه ای مفهومی باشد؛ یعنی به مفهوم حضور آقای انتظامی بر صحنه تئاتر ایران توجه داشته باشد.

غریب پور با اشاره به شرایط خانه عزت الله انتظامی یادآور شد: ساختمان خانه ایشان در حال فرو ریختن بود ضمن اینکه این بنا بر یک قنات آب قرار گرفته و اصلا نمی شد آن را به همان شکل حفظ کرد.

او ادامه داد: اگر خانه ایشان را به همان شکل قبلی حفظ می کردیم، شمار بازدیدکنندگان بسیار کم می شد زیرا کنجکاوی اولیه فقط درباره زندگی خصوصی ایشان بود و به زودی این کنجکاوی تمام می شد اما در شکل فعلی طراحی به گونه ای است که یک دوره تاریخی و حضور عزت الله انتظامی در تئاتر و سینما یادآوری می شود.

غریب پور اضافه کرد: در آغاز پروژه من اصلا حضور نداشتم و بعدا به اصرار خود ایشان آمدم. آخرین صحبت ایشان که در حضور جمع بازدیدکنندگان انجام شد، به این مضمون بود که ایشان گفت این ساختمان و خانه من پاتوق هنرمندان ایران و چه بسا جهان خواهد شد.

کارگردان اپراهای عروسکی «حافظ» و «مولوی» ادامه داد: اگر موزه ایشان به همان شکل قبلی ساخته می شد، اصلا این منظور برآورده نمی شد.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» در پایان صحبتش به ایسنا گفت: دلم نمی خواهد به دلیل اعتراض ایشان، نظراتشان را که به صورت مدلل و با اسناد تصویری وجود دارد، پاسخ بدهم. فقط این را می گویم که بازدیدکنندگان خواهند دید، اینجا موزه ای مفهومی است و کاملا شأن آقای انتظامی حفظ شده و فکر می کنم جواب ایشان را آیندگان و بهره برداران از این موزه خواهند داد.

چندی پیش خانه عزت الله انتظامی توسط شهرداری تهران خریداری شد تا به عنوان خانه موزه انتظامی مورد بهره برداری قرار بگیرد و در واقع مروری بر تاریخ تئاتر ایران داشته باشد. هر چند قرار بود این خانه موزه ۲۷ اردیبهشت ماه افتتاح شود اما گشایش آن به تعویق افتاده است.

انتظامی که اخیرا بار دیگر به دلیل شرایط جسمی اش در بیمارستان بستری شده است، در تماسی با خبرنگار ایسنا نارضایتی خود را از طراحی خانه موزه اش اعلام کرده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار