|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۴۰

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز رسانه های دیجیتال گفت: برای گسترش شبکه ملی فرهنگ، شیوه های اجرایی باید مشخص شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حسن نجفی سولاری، در همایش مدیران مجتمع های فرهنگی دیجیتال و رابطان استانی ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امسال نخستین سالی است که رهبر معظم انقلاب علاوه بر تعیین نمودن شعار سال، راهبرد و روش اجرای آن را هم مشخص فرمودند. افق اقتصاد و فرهنگ است، راهبر اراده ملی و روش دستیابی، مدیریت جهادی است. شبکه ملی فرهنگ برای رسیدن به افق تعیین شده باید ساختارها را معین کند.

وی عنوان کرد: با توجه به آسیب شناسی های صورت گرفته در شبکه ملی فرهنگ، نقاط ضعف و قوت مراکز فرهنگی دیجیتال شناسایی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح اولیه راهبردی شبکه ملی فرهنگ به وزارت کشور که محوری ترین شورایی است که استان ها را به هم ارتباط می دهد، ارائه شده است، گفت: باتوجه به طرح پیشنهادی قرار بر آن شد تا با همکاری وزارت کشور و نیز شورای فرهنگی اجتماعی شرق و غرب کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعامل دو سویه ای را برای تحقق این مهم ایجاد کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ادامه افزود: شبکه ملی فرهنگ در دنیای فرا مدرن باید دارای ساختار درختی مبتنی بر شبکه باشد. بر این اساس مدل شمسه کشوری پیشنهاد شده است. مدلی که در دولت قبل در مرکز تحقیقات نهاد ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته است.

نجفی سولاری گفت: شمسه مانند خورشیدی است که پرتو آن فراگیر است. بنابراین مراکز فرهنگی دیجیتال استان ها هم از این پرتو بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه زیر مجموعه شبکه ملی فرهنگ، مجتمع های فرهنگی محلی دیجیتال است، گفت: مجتمع های فرهنگی عهده دار ارائه خدمات و پیشتیبانی فنی از تولیدکنندگان هستند. در واقع با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب و لازم زمینه فعالیت تولید کنندگان را فراهم می کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در سال جدید با مدیریت جهادی بخش خصوصی را بیشتر از گذشته در جمع خود بپذیریم، عنوان کرد: شیوه اجرای فعلی در شبکه ملی فرهنگ مشکلات متعددی دارد. مهمترین آن تداخل بین وظایف نهادها است. باید موقعیت شبکه ملی فرهنگ را در ابر فرهنگی مجازی شناسایی و تبیین کنیم.

نجفی سولاری در پایان خاطرنشان کرد: برای گسترش شبکه ملی فرهنگ، شیوه های اجرایی باید مشخص شود تا کنترل استراتژیک به درستی توسط شمسه صورت بگیرد.

گفتنی است در همایش مدیران مجتمع های فرهنگی دیجیتال و رابطان استانی ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدحسین شفیعی ها، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین و سعید پور ایمانی، مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین، به عنوان مدیران برگزیده شبکه ملی فرهنگ تقدیر شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار