|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۵۵

خبرگزاری تسنیم: ماجرای زهرچشم گیری دختر و خواستگارش که برای رهایی از مخالفت پدر، دو نفر را برای این ترساندن وی اجیر کرده بودند، به قتل پدر دختر ختم شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمدر ساعت ۲۳:۱۵ نهم فروردین سال جاری وقوع یک فقره قتل از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، به کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام شد که با حضور مأموران در محل جنایت، آن ها با جسد مردی ۶۰ ساله در راهروی خانه اش مواجه شدند که بر اثر جراحات ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " قتل عمد " و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده با دختر مقتول که موضوع قتل را به پلیس اطلاع داده بود صحبت کردند که وی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: روز حادثه داخل خانه نشسته بودیم که زنگ در به صدا درآمد و مرد جوانی که پشت آیفون بود نام پدرم را آورد و از من خواست که به پدرم بگویم که جلوی در خانه بیاید. من که نمی دانستم مرد ناشناس کیست و به چه منظور آمده، موضوع را به پدرم گفتم و او دم در رفت و لحظاتی بعد صدای فریاد پدرم به گوش رسید که ما سریعاً خودمان را به مقابل در خانه رسانده و در آن جا با جسد خونین پدرم مواجه شدیم ولی کسی داخل کوچه نبود و ما هم بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتیم اما پدرم فوت کرده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که فردی به نام " حمید " خواستگار دختر مقتول است که درخواست ازدواج وی با مخالفت شدید مقتول روبه رو شده؛ لذا با توجه به اطلاعات به دست آمده و احتمال نقش حمید در جنایت، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با دستگیری " حمید " وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از جنایت شد اما زمانی که دلایل کارآگاهان مبنی بر شناسایی خودرو وی در محل جنایت در مقابل وی قرار گرفت، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به نقش و معاونت خود در ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

" حمید " در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: چند سالی است که با دختر قربانی آشنا شده ام اما هر بار که به خواستگاری می رفتم، مقتول با ازدواج من و دخترش مخالفت می کرد تا این که در نهایت تصمیم گرفتیم تا از مقتول زهرچشم گرفته و او را بترسانیم. برای این کار به سراغ دو نفر از دوستانم رفتم و از آن ها خواستم تا با چاقو چند ضربه به مقتول بزنند تا او حساب کار دستش بیاید، آن ها ابتدا قبول نمی کردند اما با اصرارهای من قبول کردند.

" حمید " در خصوص شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: شب حادثه به همراه دوستانم، نقاب و چاقو خریدیم و آن ها را به نزدیکی خانه مقتول بردم. طبق نقشه آن ها(کامران و هومن) به در خانه مقتول رفتند و از او خواستند تا وی مقابل در خانه بیاید. زمانی که مقتول مقابل در آمد، آن ها چند ضربه چاقو به او زدند و طبق نقشه به سمت خودروی من آمدند؛ من هم آن ها را سوار کردم و به سرعت از محل دور شدیم.

متهم در خصوص پرداخت حق السکوت به دوستانش نیز گفت: پس از آن، به کامران و هومن مبلغ ۲ میلیون تومان پول دادم تا موضوع را به کسی نگویند اما پس از چند ساعت متوجه شدم که مقتول توسط آن ها به قتل رسیده است.

با توجه به اعترافات حمید و شناسایی " کامران " و " هومن " به عنوان عاملان اصلی جنایت، دستگیری این دو نفر در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و نهایتاً هر دوی آنها در یکی از پارک های خاورشهر دستگیر شدند. کامران و هومن پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما پس از مواجهه حضوری با حمید، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کردند. آن ها در اعترافات خود عنوان داشتند که قرار بود تا حمید مبلغ یک میلیون تومان دیگر نیز به آن ها پرداخت کند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر ۳ متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار