|
|
کدخبر: ۱۷۶۶۷۸

خبرگزاری تسنیم: در دیدار سفیر جدید گرجستان با معاون وزیر راه و شهرسازی، راهکارهای توسعه و تسهیل حمل ونقل جاده ای بین دو کشور و هماهنگی ها و اقدامات بیشتری برای روان سازی تردد ناوگان گرجی به خاک جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری با طرح درخواست حذف نظام سهمیه بندی پروانه های تردد خاطرنشان کرد: مجوزهای ارائه شده از سوی طرف گرجی با عنایت به حجم بالای تردد ناوگان جمهوری اسلامی ایران به آن کشور تا پایان سال جاری کافی نیست از این رو خواستار صدور تعداد بیشتر مجوز هستیم.

چاخواشویلی سفیر جدید گرجستان نیز ضمن تأکید بر روند صعودی مبادلات تجاری بین دو کشور خواستار افزایش هرچه بیشتر حجم مبادلات تجاری شد. وی در این راستا، امکانات بنادر «باتومی» و «پوتی» و کانتیرهای بی شماره ۲۰ و ۴۰ فوتی را از جمله امکاناتی برشمرد که گرجستان تمایل دارد آنها را در اختیار تجار ایرانی قرار دهد.

وی با تاکید بر این که علی رغم تحریم های ایران، خواستار تجارت با این کشور هستیم، گفت: تا شش ماه آینده در مرز ترکیه و گرجستان(شهر مرزی واله) پایانه ای ایجاد می شود و از تجار ایرانی می خواهیم با بررسی جوانب امر، سرمایه گذاری در پایانه فوق الذکر را مدنظر قرار دهند.

چاخواشویلی موضوعاتی اعم از تسهیل تردد کامیون های گرجی در خاک ایران، امکان ترانزیت گاز مایع از مبدا عراق به مقصد تفلیس، امکان بررسی استفاده بیشتر از امکانات بنادر پوتی و باتومی توسط ناوگان ایران را مطرح کرد که معاون وزیر راه وشهرسازی ضمن اعلام آمادگی جهت تسهیل در تردد کامیون های گرجی از خاک جمهوری اسلامی ایران و ترانزیت گاز مایع از مبداء عراق به مقصد تفلیس اظهار کرد: تحقق این موضوعات منوط به برگزاری جلسات کارشناسی، امکان سنجی و بررسی همه جوانب امر با حضور بخش های خصوصی دو کشور است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار