|
|
کدخبر: ۱۷۶۸۱۳

معاون فرهنگی وزیر ارشاد شعر را زبان انتقال دهنده فرهنگ یک ملت دانست و گفت: شعر نمایه روح یک ملت است.

گروه فرهنگی مشرق- آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره شعر فجر دقایقی پیش در فرهنگسرای ارسباران با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، دبیران علمی و اجرایی همچنین مشفق کاشانی محمدعلی بهمنی و جمعی از شاعران برگزار شد.

براساس این گزارش، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه طبعاً در نشست های شعرخوانی روزهای آینده نیز حضور خواهم داشت، اظهار کرد: به طور طبیعی شعر در فضای فرهنگی هر ملتی جایگاه خاصی دارد، حافظه تاریخی و زبانی یک ملت است و انتقال دهنده فرهنگ یک ملت شمرده می شود.

وی با بیان اینکه شعر نمایه روح یک ملت است، عنوان کرد: هر مقدار ملتی تاریخ دیرینه تر داشته باشد شعر او جان مایه دارتر و بُرا خواهد بود.

صالحی با بیان اینکه شعر همواره در ایران جایگاه ویژه داشته و دارد، تصریح کرد: هیچ برهه ای از تاریخ ایران هرگز فارغ از شعر نزیسته است تنوع قالبی در شعر فارسی و ده ها ویژگی دیگر را در زبان فارسی می توان یافت چرا که شعر امروز زبان مفاهمه و گفت وگو است اگر می خواهیم با خود یا دیگران گفت وگو کنیم شعر ماناترین زبان گفت وگوها است با شعر می توانیم از دردهای جهانی و آرمان های فردا سخن بگوییم و اسطوره ها را به یاد آوریم.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: امروز شعر به عنوان زبان فردای ملت ایران است. جشنواره شعر می تواند رسانه ای برای گفت وگو باشد. در میان تکثرهای فرهنگی و هم زبان گفت وگو با تمام جهان شمرده می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار