|
|
کدخبر: ۱۷۶۸۱۷

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از اجرای برنامه کاهش تلفات شبکه برق خبر داد و گفت: از این پس، مسئولیت تلفات شبکه توزیع هر استان با شرکت توزیع آن استان خواهد بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت نیرو، غلامرضا خوش خلق با بیان آنکه طرح ملی کاهش تلفات برق هم اکنون در کشور در حال اجراست، افزود: براساس این طرح، سود حاصل از کاهش تلفات در هر استان به شرکت های توزیع آن استان و زیان ناشی از تلفات بالا به حساب شرکت توزیع آن استان منظور می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین تلفات بخش توزیع مربوط به استان خوزستان است، اظهار داشت: متوسط تلفات شبکه توزیع ۱۵.۳ درصد است که تاپایان برنامه پنجم به ۱۴ درصد می رسد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که با اجرای این طرح، سود و زیان ناشی از تلفات هر استان به طور مستقیم به خود شرکت های توزیع استانی باز می گردد، انگیزه شرکت ها برای کاهش تلفات بخش توزیع افزایش می یابد.
وی همچنین از کاهش تلفات شبکه برق به ۱۴ درصد تا پایان برنامه پنجم خبر داد و اظهار داشت: بخش توزیع به دلیل ارتباط مستقیم با بیش از ۳۰ میلیون مشترک برق، یکی از بخش های محوری صنعت برق است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار